اجتماعیافغانستانبرگزیده های سایت

یک قطعه خاص امنیتی برای تامین امنیت رسانه‌ها ایجاد شود

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های افغانستان خواستار ایجاد یک قطعه خاص امنیتی در چارچوب پولیس یا امنیت ملی برای تامین امنیت رسانه‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ احمد کمیل رئیس اجرائیوی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های افغانستان، امروز طی یک نشست خبری حمله تروریستی بالای کارمندان کابورا پرودکشن را کار دشمنان صلح و ثبات و مخالفان آزادی، استقلال و پیشرفت کشور عنوان کرد.

در اعلامیه ۸ ماده ای اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های افغانستان که توسط آقای کمیل به خوانش گرفته شد، چنین نگاشته شده است: همبستگی ملی، وحدت و همدلی، مقاومت و ایستادگی، و آگاهی و بیداری در برابر برنامه‌ها و توطئه‌های گروه‌های هراس افکن و بی‌ثبات کننده امنیت کشور و پشتیبانان منطقه‌ای و بین المللی آن‌ها، یک ضرورت مبرم است و باید هوشیار بود که این گونه اقدامات ناگوار نه تنها سبب تفرقه در بین جامعه نشود؛ بلکه باید از آن به عنوان فرصتی برای تقویت اتحاد و همبستگی در سطوح مختلف اجتماعی و سیاسی بهره گرفت.

در اعلامیه آمده است: هدف قراردادن یک رسانه توسط گروه های دهش افکن، حمله به تمام رسانه های کشور می باشد و در این وضعیت لازم است که همه رسانه های کشور اتحاد و همبستگی خود را بیشتر از گذشته حفظ کنند و علیه برهم زنندگان امنیت و آرامش جامعه و رسانه‌ها، موقف واحد داشته باشند.

بر اساس اعلامیه، حمایت قاطع و پشتیبانی سیاسی رییس جمهور از رسانه‌ها و جایگزین کردن برنامه‌های استراتژیک به جای اعلامیه‌ها و پیام‌های مطبوعاتی به منظور تقویت رسانه‌ها خواست اساسی رسانه‌های کشور می‌باشد.

این اتحادیه می گوید که ایجاد کمیته مشترک نهادهای رسانه‌ای و امنیتی برای پیداکردن راه حل‌های اساسی و چگونگی همکاری در حالات اضطرار ضرورت مبرم است.

در اعلامیه این اتحادیه نگاشته شده است که هدف قراردادن و شکست رسانه‌های کشور به مثابه هدف قراردادن و شکست نظام سیاسی افغانستان می‌باشد؛ بنابرین پیشنهاد می‌کنیم به منظور حفاظت و حراست از رسانه‌های کشور به عنوان ارزش ملی، یک قطعه خاص امنیتی در چارچوب پولیس یا امنیت ملی ایجاد شود تا امنیت رسانه‌ها را به صورت اساسی تامین گردد.

همچنین از مجامع بین المللی انتظار می‌رود ضمن محکوم کردن حمله هراس افکنانه و غیر انسانی چهارشنبه گذشته و تهدید فعالان رسانه‌ای، از حقوق رسانه‌ها و کارکنان آن‌ها به ویژه در کشورهای درگیر با جنگ و نا امنی، دفاع و با ریشه‌های ترور و دهشت افکنی قاطعانه مبارزه نمایند.

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های افغانستان با اعلام تعهد به قانون اساسی و ارزش‌های رسانه‌ای، حمایت از مردم و ارزش‌های دینی و منافع ملی این سرزمین را وظیفه همه رسانه‌های کشور دانسته و پشتیبانی خود را از رسانه‌ها و کارکنان آن‌ها در برابر تهدیدها و حملات هراس افکنان اعلام می دارد.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن