اخبار کوتاهافغانستان

۲۰۰ تن از نیروهای اخترمنصور به ما پیوستند

شاخه انشعابی گروه طالبان به رهبری ملا «محمد عبدالرسول» با انتشار ویدئویی مدعی شد که ۲۰۰ تن از نیروهای «محمد اخترمنصور» رهبر گروه اصلی طالبان به این شاخه پیوسته اند.

به گزارش رشد، در این ویدئو که به زبان پشتو منتشر شده و نسخه ای از آن روز شنبه منتشر شده، آمده است که در بین نیروهایی که به عبدالرسول پیوسته اند، شماری از فرماندهان طالبان نیز حضور دارند.
شاخه انشعابی طالبان در این نوار ویدئویی، مدعی شده است که اختر منصور جانشین ملا «محمد عمر» رهبر پیشین طالبان، جاسوس پاکستان است و براساس خواسته آنان تصمیم می گیرد.
برخی از منابع افغان نیز ادعا کرده اند که اختر منصور تحت نظر سازمان اطلاعات ارتش پاکستان قرار دارد و به وی اجازه داده نمی شود که با شماری از رهبران و فرماندهان طالبان و یا افراد خارجی ملاقات کند.
گروه طالبان بعد از انتشار خبر مرگ ملا عمر دچار چند دستگی شد و شماری از آنان گرد ملا عبدالرسول جمع شدند و شماری دیگر از حامیان اختر منصور جانشین ملا عمر هستند.
حدود یک ماه قبل گزارش هایی مبنی بر ربودن عبدالرسول در مسیر عزیمت به کویته پاکستان منتشر شد که تاکنون شاخه انشعابی طالبان در این باره واکنش رسمی نشان نداده است.
 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن