برگزیده های سایتتیتر یکجهان

۲۰ هزار نیرو در مرز افغانستان و تاجیکستان مستقر می شوند

رجبلی رحمان علی، فرمانده نیروهای مرزی و رمضان رحیم‌زاده وزیر داخله‌ تاجیکستان، در جلسه‌ شورای امنیت ملی کشور به ریاست امام‌علی رحمان که دوشنبه (14 سرطان) برگزار شد درباره‌ وضعیت در مرز این کشور با افغانستان گزارش داده‌اند.

پس از افزایش درگیری‌ها میان طالبان و سربازان افغان در شمال و شمال‌شرق افغانستان، امام‌علی رحمان رئیس‌‌جمهوری تاجیکستان، دستور داد تا ۲۰ هزار نیرو در نقاط مرزی با افغانستان مستقر شوند.

رجبلی رحمان علی، فرمانده نیروهای مرزی و رمضان رحیم‌زاده وزیر داخله‌ تاجیکستان، در جلسه‌ شورای امنیت ملی کشور به ریاست امام‌علی رحمان که دوشنبه (۱۴ سرطان) برگزار شد درباره‌ وضعیت در مرز این کشور با افغانستان گزارش داده‌اند.

امام‌علی رحمان، در این جلسه در مورد تقویت حفاظت از مرز و اعزام نیروهای اضافی به مناطق ضروری در مرز با افغانستان تصمیم گرفت.

این تصمیم رئیس‌جمهوری تاجیکستان پس از آن است که اخیرا گروه طالبان در شماری از ولایات شمالی و شمال‌شرقی افغانستان پیش‌روی داشته‌‌اند.

منابع محلی در بدخشان که هم‌مرز با تاجیکستان است اعلام کردند که در دو روز گذشته، نزدیک به ۱۰ ولسوالی این ولایت به دست طالبان سقوط کرده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن