اقتصادیبرگزیده های سایت

۲۱ نماینده تجاری افغانستان به ۲۱ کشورجهان اعزام می گردد

مسوولین وزارت تجارت و کمیسیون اصلاحات اداری امروز دوشنبه از ۱۱۷ تن کاندید “آتشه” یا نماینده تجارتی افغانستان درخارج از کشور، طی پروسه رقابتی امتحان اخذ کردند.

به گزارش خبرگزاری رشد، ازسوی وزارت تجارت و صنایع و کمیسیون اصلاحات اداری ۱۱۷ تن کاندید “اتشه” تجارتی شارلیست شده است که از این شمار ۲۱ تن آنها استخدام و به ۲۱ کشور جهان به عنوان نماینده تجارتی افغانستان اعزام می گردد.

به تاریخ ۱۰ حوت سال گذشته نیز از ۲۷۵ اتشه تجارتی طی پروسه رقابتی امتحان اخذ شده بود که به دلیل آنچه فساد اداری در این پروسه گفته شده بود، این امتحانات لغو گردید.

اما مسوولین می گوید که این بار امتحانات به صورت انلاین اخذ می گردد که هیچ تقلب و واسطه درکار نیست.

فیروزخان مجیدی؛ معین صنایع وزارت تجارت هنگام اخذ امتحان این “اتشه ها” گفت: “اتشه ها” استخدام شده برای رشد تجارت و معرفی صنایع افغانستان در خارج از کشور تلاش خواهند کرد.

وی افزود:” بعد ازامتحان تحریری از آتشه های تجاری امتحان تقریری نیز اخذ می شود.

معین صنایع وزارت تجارت گفت: ما برای اتشه های کامیاب شده تسهیلات را فراهم می کنیم و در صورت که کار اینها مطابق لایحه وظایف باشند دوباره با آنها قرارداد می شود.

نجیب الله امین؛ رئیس بورد تعینات کمیسیون اصلاحات اداری گفت: برای اتشه های تجارتی نسبت به دیگر بست ها دولتی، معیارهای بلند و متفاوت تعین شده است.

وی افزود: برای شارلیست متقاضیان اتشه های  تجارتی یک کمیته موظف شده بود که مطابق معیارهای از قبل تعین شده این ۱۱۷ تن را شارلیست کرده است.

رئیس بورد تعینات کمیسیون اصلاحات اداری گفت: سوالات این اتشه ها به همکاری دانشگاه آمریکایی – افغانستان طرح شده است.

وی افزود: این اتشه ها مدیون هیچ کسی نخواهد بود بلکه مدیون تلاش و توانایی خود شان است.

آقای امین با بیان اینکه این اتشه ها برای تفریح و به کشورهای خارج نخواهد رفت گفت: برای اینها یک لایحه وظایف ۲۰ فقره ایی تعریف شده است که بعد از شش ماه ارزیابی خواهد شد.

محمد رقیب فیاض – کابل

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن