اجتماعیسرویسهای خبری

۲۳۱ مکتب در سراسر کشور در سطح ابتدایی، متوسط و لیسه برای کوچی‌ها فعالیت می‌کند

ریاست عمومی انسجام امور کوچی‌ها می‌گوید که در حال حاضر ۲۳۱ مکتب در سراسر کشور در سطح ابتدایی، متوسط و لیسه برای کوچی‌ها فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رشد، حبیب‌الرحمان، رییس عمومی اداره انسجام امور کوچی‌ها امروز چهارشنبه، بیست‌ودوم دلو در برنامه حسابدهی دولت به ملت اعلام کرد که این مکاتب توسط این ریاست و وزارت معارف تمویل می‌شود و در کنار آن مدرسه‌های دینی سیار نیز در ولایت‌های مختلف کشور برای‌ کوچی‌ها فعال شده است.

به گفته او، کار ساخت ۱۴مکتب در ولایت‌های کابل، لوگر، بلخ و خوست برای کوچی‌ها در سال ۱۳۹۹ تکمیل شده است و کارساخت ۴ مکتب دیگر بیش از ۷۰ درصد پیش رفته که در آینده نزدیک تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

ریاست عمومی انسجام امور کوچی‌ها در سال مالی ۱۳۹۹ خورشیدی ۲۰۲ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۳۳۸ افغانی بودجه عادی و توسعه‌ای داشته است که به گفته‌ی مسوولان، ۹۲ درصد آن مصرف شده است.

حبیب الرحمان گفت که ریاست عمومی انسجام امور کوچی‌ها در بخش‌های تعلیم و تربیه، صحت، واکسیناسیون کودکان و حیوانات، ایجاد مکتب‌های جدید و آموزش سیار، ایجاد کلینیک‌های سیار، آغاز توزیع شناسنامه الکترونیک و خدمات عامه برای کوچیان برنامه‌هایی را در سراسر کشور تطبیق کرده است.

او افزود که ریاست عمومی انسجام امورکوچی‌ها در هماهنگی با وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، برنامه توسعه مالداری را برای کوچی‌ها در بیشتر ولایت‌های کشور عملی کرده که با عملی شدن این برنامه روش‌های بهتر جهت پرورش و نگهداری حیوانات آموزش داده شده است.

حبیب‌الرحمان گفت طبق قانون اساسی افغانستان و حمایت دولت، کوچی‌ها آنچه حق قانونی و مسلم‌شان به حساب می‌آید به آن دست یافته و مانند سایر شهروندان افغانستان از برنامه‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای دولت در جریان سال ۱۳۹۹ مستفید شده‌اند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن