برگزیده های سایتتحلیل

۳۰ درصد در پذیرش کانکور افزایش آمده است

مسؤولان وزارت تحصیلات عالی از افزایش ۳۰ درصدی پذیرش متقاضیان کانکور در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی نیمه‌عالی خبر داده اند.

اخترمحمد عبیر، معاون سخن‌گوی وزارت تحصیلات عالی می‌گوید که آزمون سراسری کانکور امسال بیش از ۳۵۰ هزار متقاضی دارد که از این میان، بیش از ۵۸ هزار تن به دانشگاه‌ها و بیش از ۶۰ هزار تن دیگر به موسسات آموزشی نیمه‌عالی راه می‌یابند.

به گفتۀ آقای عبیر، سال گذشته از میان بیش از ۲۴۶ هزار متقاضی، ۹۲ هزار تن به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی نیمه‌عالی راه یافته بودند.

این مقام وزارت تحصیلات عالی می‌گوید که آزمون کانکور امسال در سه دوره در ولایت‌های کشور برگزار می‌شود؛ دور نخست این آزمون در ولایت‌های حوزۀ بدخشان و بامیان، در دور دوم ولایت‌های جنوب‌شرقی و دور آخر در حوزۀ کابل.

وزارت تحصیلات عالی همواره به دلیل پذیرش تعداد کمی از متقاضیان کانکور در دانشگاه‌ها و بی‌سرنوشت ماندن متقاضیانی که به دانشگاه‌ها راه نمی‌یابند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

هم‌چنان در سال‌های گذشته سروصداهایی مبنی بر تقلب و فساد در برگزاری آزمون کانکور وجود داشته است. اما مقام‌های وزارت تحصیلات عالی می‌گویند که تلاش می‌کنند چالش‌ها را از سر راه بردارند و روند برگزاری این آزمون را شفاف‌تر سازند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن