افغانستانتیتر یک

۳۲ میلیون دالر کمک بشردوستانه دیگر امروز به کابل رسیده است

بانک مرکزی کشور اعلام کرده که در ادامه کمک های بشردوستانه، امروز ۳۲ میلیون دالر دیگر به کابل رسید. این چندمین محموله کمک های نقدی است که در یک ماه اخیر وارد افغانستان می شود.

بانک مرکزی افغانستان امروز (سه شنبه، 5 دلو) اعلام کرده که به سلسله کمک های بشردوستانه، امروز بسته ۳۲ میلیون دالری دیگر به گونه نقد به افغانستان رسید.

بانک مرکزی گفته که از کمک های بشردوستانه جامعه جهانی استقبال می کند و خواستار همکاری های بیشتر در این زمینه است.

این بانک همچنین افزوده که از هر اقدام اصولی که منتج به ورود ارز به کشور می شود، قدردانی و در این زمینه، به تلاش های خود ادامه خواهد داد.

این در حالی است که پنج شنبه سی جدی نیز این بانک، از رسیدن ۳۲ میلیون دالر کمک نقدی بشردوستانه به کابل خبر داده بود.

این چندین محموله‌ی کمک‌های نقدی به افغانستان است که به کابل می‌رسد.

این کمک های بشردوستانه در حالی به افغانستان ارسال می شود که در ماه های اخیر با افزایش بهای دالر در افغانستان، قیمت مواد غذایی نیز به شدت افزایش یافته است.

قابل ذکر است که با مسلط شدن طالبان بر افغانستان، کشور با بحران اقتصادی شدید مواجه شد و بر اساس گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی، در حال حاضر، قحطی و گرسنگی میلیون‌ها نفر را در کشور تهدید می‌کند.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان در ۱۵ اگست ۲۰۲۱ میلادی، ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی در حدود ۱۰ میلیارد دالر سرمایه‌های افغانستان را منجمد و دسترسی طالبان را به آن قطع کردند؛ اقدامی که وضعیت اقتصادی کشور را وخیم‌تر کرد.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن