اخبار کوتاهافغانستانبازسازی

۳ روز تا نشست بروکسل، مهمترین روز برای آینده‌ی افغانستان

 

تاسه روز دیگر، وزیران خارجه ناتو، مقام‌های ماموریت حمایت قاطع و وزیر امور خارجه‌ی افغانستان برای طرح چارچوب ادامه‌ی حمایت‌های ناتو از افغانستان، در بروکسل دیدار می‌کنند.

به گزارش رشد؛ یک مقام ناتو گفته است که انتظار می‌رود در این نشست، وزیران خارجه، چارچوب پشتیبانی‌های آینده ناتو از افغانستان را در راستای مشوره‌دهی، کمک و آموزش نظامیان کشور پس از سال ۲۰۱۶، طرح کنند.

او گفته است: “ما توقع داریم که وزیران خارجه، چارچوب کمک‌های آینده ما به افغانستان را در این نشست، طرح کنند. این طرح باید در راستای آموزش، مشوره دهی و کمک از نظامیان و نهادهای افغانستان، پس از سال ۲۰۱۶ میلادی باشد.”

ناتو تاکید می‌کند که در این نشست، آنچه که طرح می‌شود در راستای پشتیبانی مالی از نظامیان افغانستان، گسترش همکاری‌های سیاسی دراز مدت و همکاری‌های عملی با افغانستان است.

به گفته‌ی او: “آنچه که طرح می‌شود در راستای پشتیبانی مالی از نظامیان افغانستان، شامل کمک‌های مالی سال ۲۰۲۰؛ گسترش همکاری‌های دراز مدت سیاسی و نیز همکاری های عملی با افغانستان خواهد بود.”

قرار است دو ماه پس از این نشست، نشست وارسا در زمینه‌ی ادامه کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان در بروکسل برگزار گردد.

نشستی که در آن، فعالیت‌های یک ساله حکومت وحدت ملی، معیاری برای چگونگی ادامه کمک‌های جامعه جهانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن