اخبار کوتاهافغانستان

۴ افغان به اتهام جاسوسی در پاکستان بازداشت شدند

 

 

مقام‌های امنیتی پاکستان اعلام کرده اند که چهار شهروند افغانستان به اتهام جاسوسی و فعالیت‌های هراس‌افگنی، بازداشت شده اند.

به گزارش رشد، رسانه‌های پاکستانی به نقل از سازمان‌های اطلاعاتی این کشور گزارش داده اند که این افراد شهروندان افغانستان هستند و در شهر کراچی زندگی می‌کردند.

دیلی پاکستان نگاشته است که این افراد در حالی بازداشت شدند که هیچ اسناد قانونی برای اقامت در پاکستان را نداشتند.

منابع به رسانه‌های پاکستانی گفته اند که این افراد دیروز (یک‌شنبه) بازداشت شده اند و تلاش داشتند قتل‌های هدف‌مند را نیز سازمان دهی کنند.

قرار است این افراد به مدت دو هفته در بازداشت قضایی به سر ببرند.

رسانه‌های پاکستانی نام‌های این افراد را امان الله، عزیز، عبدالغفار و حکمت الله اعلام کرده اند و اسناد قانونی برای اقامت ندارند.

این در حالی است که این افراد در بازجویی‌های ابتدایی اتهامات وارده را رد کرده و مدعی اند که کارگران ساده‌ی ساختمانی هستند.

این افراد حالی بازداشت شده که دیده‌بان حقوق بشر از پاکستان خواستار تمدید جواز اقامت پناهنده‌گان افغانستان در این کشور شده است.

فیلیم کین، معاون بخش آسیایی دیده‌بان حقوق بشر از پاکستان خواسته است که اقامت پناهنده گان افغانستان در این کشور را تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی تمدید کند.

وی همچنان تاکید کرده است که حکومت پاکستان، باید نقض حقوق پناهنده گان در این کشور را کاهش داده و دست از اذیت و آزار شهروندان افغانستان در این کشور بردارند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن