اجتماعیاخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

۶۰۰ دانشجوی افغان برای تحصیل به پاکستان می روند

سفارت پاکستان در کابل اعلام کرده که قرار است در آینده نزدیک ۶۰۰ دانشجو برای تحصیلات عالی وارد دانشگاه های پاکستان شوند.

همه این دانشجویان تحت امتیاز بورسیه تحصیلی موسوم به نخست وزیر مصروف تحصیل هستند.
به گزارش رشد، سفارت پاکستان در کابل با انتشار اعلامیه ای به مناسبت روز ملی این کشور از قول سید ابرار حسین، سفیر این کشور در کابل گفته است که اسلام آباد خواهان تامین صلح سراسری در افغانستان است.
از قول آقای ابرار در این اعلامیه نقل شده است که کشورش یک بار دیگر تعهد خود را برای برقراری صلح دایمی در افغانستان ابراز می دارد.
او همزمان به تقویت روابط میان دو کشور همسایه تاکید کرده و گفته است که پاکستان آوردن صلح و تقویت روند آشتی ملی را در افغانستان یک اصل می داند.
روابط افغانستان و پاکستان در سال های گذشته همواره با تنش های همراه بوده است.
کابل جانب اسلام آباد را متهم می کند که صداقت لازم را برای آوردن صلح در افغانستان ندارد و بیشتر گروه های تروریستی مانند طالبان و شبکه حقانی در کنترول اسلام آباد هستند.
پاکستان اما این اتهامات را همواره رد کرده است.
سید ابرار حسین گفته است که کشور پروژه های بزرگ در بخش های بهداشت، آموزش و بازسازی در افغانستان دارد و بیشتر این پروژه ها به بهره برداری رسیده است.
او در این باره به ساخت دانشگاه لیاقت علی خان در بلخ، دانشکده اقبال در دانشگاه کابل، مدرسه و خوابگاه رحمان بابا، دانشکده علوم طبیعی در دانشگاه ننگرهار، احداث بیمارستان جناح در کابل و یک بیمارستان ویژه بیماری های کلیه در جلال آباد اشاره کرده است.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن