افغانستانتیتر یک

فعالیت چهره های دوگانه زیر چتر طالبان در قندهار!

خبرگزاری رشد، قندهار: منابع محلی در ولایت قندهار در جنوب غرب کشور می‌گویند افرادی از گروه طالبان با استفاده از قدرت و ساحه نفوذ شان اقدام به آزار و اذیت مردم کرده اند.
ملا رسول از بزرگان منطقه شفاخانه سیدال از مربوطات حوزه چهارم شهر قندهار می‌گوید در تازه ترین مورد افراد طالبان یک نفر را بی مورد در این ساحه به قتل رسانده و سپس اعلام کرده اند که شخص مذکور از جاسوسان قبلی و مخالفین فعلی طالبان بوده است.
با این حال خانواده فرد کشته شده مدعی است که این فرد هیچ مسولیتی در حکومت قبلی نداشته اما بر سر زمین و میراث پدری قبلا دعوای حقوقی جار و جنجال‌ در منطقه داشته اند.
به گفته ملا رسول شماری از نیروهای امنیتی دوره پیشین حکومت پس از تسلط طالبان در رده های مختلف با این گروه همکار شده و یک نوع هرج و مرج را در بین مردم به راه انداخته اند.
او می‌افزاید در زمان حکومت اشرف غنی شخصی بنام محمد جعفری از حدود چهار سال قبل در قوماندانی پولیس ولایت قندهار ایفای وظيفه می‌کرد و با آمدن طالبان به عنوان فرمانده تولی حوزه چهارم در منطقه شفاخانه سیدال گماشته شده است.
او می‌گوید محمد جعفری، نور گل احمدزی و سرور نورزی از جمله کسانی هستند که از میان مردم منطقه شفاخانه سیدال در زمان حاکمیت اشرف غنی به عنوان روابط میان حکومت محلی با طالبان وجود داشتند و حال این افراد باعث آزار و اذیت و حتی کشتن افراد غیره تحت نام مخالفین طالبان می‌شوند.
وی می‌افزاید که چنین افراد در صفوف نیروهای طالبان زیاد است که با استفاده از فضای به وجود آمده خصومت های شخصی شان را به مسائل امنیتی ربط داده و از مردم عامه انتقام می‌گیرند.
در همین حال مولوی راشد از فرماندهان نظامی طالبان ضمن اینکه حضور برخی از نیروهای امنیتی سابق را در صفوف طالبان پذیرفته می‌گوید اینها افرادی هستند که به عنوان نفوذی طالبان در نهاد امنیتی جابجا شده بودند و شناخت خوبی از مردم منطقه دارند.
وجود افراد نفوذی در ادارات مختلف دولتی افغانستان یکی از گزینه های فراهم کننده سقوط حکومت پیشین بدست طالبان خوانده می‌شود.

مقامات امارت اسلامی افغانستان در مورد چیزی نگفته اند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن