اخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

افغانستان به پشتیبانی دراز مدت نیاز دارد/ ۵۰۰ امریکایی عازم هلمند شد

جنرال جان کمپبل، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان با توجه به وضعیت فعلی این کشور گفته که افغانستان به پشتیانی دراز مدت امریکا نیاز دارد.

او که دیروز در مجلس سنای امریکا صحبت می‌کرد گفت که کشورش باید دوامدار در کنار دولت و مردم افغانستان بماند.

به گزارش خبرگزاری رشد، آقای کمپبل که در آخرین روزهای کاری‌اش در افغانستان به سر می‌برد گفت که برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت در افغانستان باید اقدمات جدی روی دست گرفته شود و شرایط افغانستان را باید جدی گرفت.

وی افزوده است که گروه طالبان، شبکه القاعده و شبکه حقانی هنوز هم تهدید بالقوه به افغانستان، منافع امریکا و کشورهای منطقه به شمار می‌روند.

کمپبل گفت: “پیش از این، شبکه القاعده به شدت ضعیف شده بود؛ اما مدارکی اخیرا به دست ما آمده که این گروه در حال قدرت گیری دوباره در افغانستان است. شبکه حقانی هنوز تهدید باالقوه به ایالات متحد امریکا و نیروهای ناتو است. بنا با تهدیداتی که افغانستان با آن روبه رو است، این کشور ضرورت به حمایت دراز مدت دارد.”

از سویی هم جنرال جان کمپبل گفته است که نیروهای امنیتی افغانستان تا اکنون عملکرد مناسب و قابل قبولی نداشته و این کشور با مشکلات رهبری نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

بنا این کشور نیاز به حمایت دراز مدت از سوی ایالات متحد امریکا دارد، تا بتواند گروه‌های هراس افگن، به شمول گروه طالبان، شبکه القاعده و شبکه حقانی را از بین ببرد.

وی همچنان در باره گسترش فعالیت‌های گروه داعش در این کشور نیز هشدار داده است.

فرمانده نظامیان امریکایی از مجلس سنای امریکا خواسته است که حمایت امریکا از افغانستان شامل حمایت‌های مالی نیز باشد تا اقتصاد افغانستان بتواند پاسخگوی نیازهای مردم این کشور شود.

وی گفته است که این پشتیبانی‌ها دست کم تا سال ۲۰۲۴ در این کشور ادامه یابد.

۵۰۰ نظامی آمریکایی عازم «هلمند» ‌می‌شوند

حدود ۵۰۰ نظامی جدید آمریکایی در پی گسترش نفوذ طالبان و تغییر استراتژی آمریکا در افغانستان برای ماموریت ۹ ماهه عازم ولایت «هلمند» خواهند شد.

حدود ۵۰۰ نظامی جدید آمریکایی بزودی برای ماموریت مستشاری به نیروهای ارتش ملی افغانستان عازم ولایت «هلمند» خواهند شد.

ولایت هلمند در جنوب افغانستان با پاکستان مرز مشترک دارد و در هفته‌های اخیر شاهد درگیریهای شدید میان نیروهای افغانستان و خارجی و طالبان بوده است.

در پی انتشار خبرهایی در مورد سقوط ولایت هلمند افغانستان، نیروهای عملیات ویژه آمریکایی و انگلیسی برای کمک به نیروهای امنیتی افغان به این ولایت اعزام شده‌اند.

طالبان افغانستان ماه گذشته در این ولایت یک بالگرد نظامی آمریکایی را مورد هدف قرار داد که تلفاتی نیز در پی داشت.

تعدادی از مقام‌های ولایت هلمند هشدار داده بودند که اگر به وضعیت امنیتی هلمند توجه جدی نشود، شهر لشکرگاه مرکز این ولایت نیز سقوط خواهد کرد.

مدت ماموریت این ۵۰۰ نظامی جدیدی آمریکایی ۹ ماه است.

به گزارش سایت خبری «واترتاون دیلی تایمز»، این نظامیان از تیپ دوم تیم ضربتی لشکر ۱۰ کوهستان می‌باشد که آموزش دو هفته‌ای خود را در مرکز آمادگیهای مشترک «فورت پولک» کامل کرده‌اند.

 

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن