اخبار کوتاهافغانستان

امیدواریم تمام گروه های طالبان به مذاکرات صلح حاضر شوند

 

پاکستان می‌گوید قرار است در آیندۀ نزدیک تمام گروه‌های طالبان در یک صف واحد به گفت‌گوهای صلح با حکومت افغانستان حاضر شوند.

اعزاز احمد چودری، وزیر امور خارجۀ پاکستان که از جمله چهره‌های دخیل پاکستان در قضیۀ گفت‌گوهای صلح حکومت افغانستان  با طالبان است، روز گذشته گفته است که روند گفت‌گوهای صلح با طالبان به هدف گذاشتن صلاح‌شان و متقاعدشدن به صلح به زودی آغاز خواهد یافت.

چودری که در کمیتۀ دایمی مجلس سنای پاکستان در امور خارجه صحبت می‌کرد گفت که تلاش جریان دارد تا تمام گروه‌های طالبان در یک صف واحد آمادۀ گفت‌گو با حکومت افغانستان گردند.

چودری در پاسخ به پرسشی در مورد این‌که اگر برخی از گروه‌ها گفت‌گوها را رد کنند چی اقدامی خواهد شد، یادآور گردید گروه چهارجانبۀ افغانستان، پاکستان، امریکا و چین تصمیم گرفته‌اند در ازسرگیری گفت‌گوهای صلح به آنان یک فرصت دیگر بدهند.

سومین نشست چهارجانبه در مورد صلح افغانستان در اول هفتۀ جاری در اسلام‌آباد برگزار شد و طرف‌ها روی نقشۀ راه صلح به توافق رسیدند.

وزارت خارجۀ افغانستان اعلام کرد، هر گروهی از طالبان که به روند گفت‌گوهای صلح نپیوندند، چهار کشور توافق کرده‌اند که از تمام ابزار در برابرشان استفاده خواهد شد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن