مصاحبه

حکومت برای رهایی مسافران اقدام کند

برخی از اعضای مجلس نمایندگان می‌ گویند که رهبران حکومت وحدت ملی تاکنون برای رهایی ۱۰ مسافر که در ولایت زابل توسط آدم ربایان به گروگان گرفته شدند، هیچ اقدامی نکرده‌ است.

قابل یادآوری است که به تاریخ ۳۰ ماه عقرب افراد مسلح ناشناس ۲۰ مسافر هزاره را از منطقه ناورک ولسوالی شاجوی ولایت زابل از موترها پیاده کرده و با خود به محل نامعلومی برده اند.
در حالیکه شماری از گروگان‌ها با پادرمیانی بزرگان محل آزاد گردید؛ اما از سرنوشت ۱۰ تن دیگر آنان تاکنون خبری در دست نیست.
در همین حال غلام حسین ناصری عضو مجلس نمایندگان در این مورد به خبرگزاری رشد می گوید: با وصف این که صداهایی در داخل شورای ملی در پیوند به ربودن شدن ده مسافر از شاهراه زابل بلند شد، اما هنوز هم اقدام جدی در زمینه رهایی آنان صورت نگرفته است.
وی حکومت را در این زمینه مسئول دانسته و می گوید که سران دولت از جمله رئیس جمهور و رئیس اجراییه باید در پیوند به این موضوع دست به اقدامات جدی بزنند.
آقای ناصری گفت: “این کار خوبی نیست که هر فرد به بهانه های گوناگون مسافرین را از موتر پایین کرده و گروگان بگیرد. ربایندگان مشخص است، از برادران کوچی است، وی ادعا می کند که فرضا در کجا مقداری گوسفندان ما برده شده است”.
به گفته این عضو مجلس نمایندگان، “حکومت مرکزی و محلی مکلف است در این زمینه تحقیق کرده و قبل از اینکه این گروگان ها به سرنوشت هفت نفری که مظلومانه شهید شدند، دچار شوند؛ اقدامات جدی روی دست گیرند”.
آقای ناصری در پاسخ به این پرسش که آیا تا کنون اقدامی در زمینه رهایی گروگان ها از سوی حکومت صورت گرفته یا خیر؟ چنین گفت: “فعالیت هایی در زمینه رهایی مسافرین ربوده شده از سوی متنفذین صورت گرفته، اما بدون مداخله حکومت کار به جایی نمی رسد”.
محمد اکبری عضو دیگر مجلس نمایندگان نیز حکومت را به بی‌ توجهی در این مورد متهم کرده و می گوید: “۱۰ مسافر از مردم مناطق مرکزی یک ماه پیش در زابل به گروگان گرفته شدند. در این مدت ما شاهد هیچگونه تلاش دولت برای رهایی آنان نبودیم، نمی‌دانیم دولت این اتباع خود را درجه چندم حساب کرده است”.
این در حالی است که در سال جاری دست کم ده مورد گروگان گیری در مسیر راه‌ ها در ولایت‌های زابل و غزنی رخ داده که بیشتر گروگان ‌ها از قوم هزاره هستند.
تاکنون چندین تن از سوی تروریستان سربریده شده و شماری هم آزاد شده ‌اند و در یک رویداد تکان دهنده به تاریخ شانزدهم عقرب گروگان ‌گیران در ولایت زابل هفت تن را سر بریدند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن