اخبار کوتاه

رییس جمهور: ولایت از پلخمری به بغلان نمی رود

 

 

 

 

 

محمداشرف غنی رییس جمهور کشور در دیدار با تعدادی از بزرگان قومی ولایت بغلان گفته است که دلیل عدم انتقال مرکز ولایت بغلان از پلخمری به بغلان مرکزی را با جدیت بررسی خواهد کرد.
به گزارش رشد، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته است که آقای غنی شام روز جمعه (۱۱ جدی) با شماری از بزرگان قومی و متنفذین ولایت بغلان در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرده است.
بزرگان قومی بغلان در این دیدار ضمن توجه به تامین امنیت بیشتر بغلان و رشد اقتصادی آن ولایت، خواستار انتقال مرکز ولایت بغلان از پلخمری به بغلان مرکزی گردیدند.
بزرگان و متنفذین ولایت بغلان گفتند که با انتقال مرکز این ولایت به بغلان مرکزی، امنیت ولایت بغلان بهتر و زمینه کاریابی بیشتر می گردد.
آنان افزودند که ساختمان های زیادی بخاطر دوایر دولتی و زمین های فراوانی برای گسترش ماستر پلان و ایجاد تاسیسات زیربنایی در بغلان مرکزی وجود دارد.
آقای غنی پس از شنیدن خواست ها و پیشنهادات بزرگان قومی ولایت بغلان گفته است که هدف اصلی تان در مجموع تامین عدالت در ولایت بغلان است.
وی بیان داشته است: ” من به وزیر داخله و سرپرست ریاست مستقل ارگان های محل وظیفه می دهم، موانعی را که چرا مرکز ولایت بغلان از پلخمری به بغلان مرکزی انتقال نمی گردد؛ به طور عاجل با اعزام هیاتی مورد بررسی قرار دهند”.
او افزوده است: ” هیات مذکور بر علاوه بررسی این مساله، موظف است تا اوضاع عمومی ولایت بغلان بخصوص وضعیت معارف و پوهنتون های آن ولایت را مورد بررسی قرار دهد و گزارش خویش را بخاطر اقدامات بعدی، به ریاست جمهوری ارایه نماید”.
گفتنی است که پیش از این شماری از باشندگان ولسوالی بغلان مرکزی با راه اندازی تظاهرات و راهپیمایی هایی خواهان انتقال مرکز ولایت بغلان از پلخمری به بغلان مرکزی شده بودند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن