برگزیده های سایتتحلیل

دولت افغانستان تیم‌های فوتبال و کریکت را تقدیر می‌کند

عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان افغانستان می‌گوید که به زودی هیأت مشترکی از سوی مجلس و حکومت برای تقدیر از تیم‌های فوتبال و کریکت، به کشورهایی می‌رود که قرار است بازی بعدی این تیم‌ها در آن برگزار شود.

تیم ملی فوتبال افغانستان که مدافع عنوان قهرمانی مسابقات جنوب آسیا است، فردا (یک‌شنبه، ۱۳ جدی/دی) در مرحلۀ نهایی به مصاف تیم ملی هند می‌رود.

افغانستان تاکنون چهار برد پیاپی در دوره‌های گروهی و نیمه‌نهایی مسابقات جنوب آسیا داشته است. این تیم در مرحلۀ گروهی موفق شد تیم‌های بنگلادش، بوتان و مالدیو را به ترتیب ۴ ـ ۰، ۳ ـ ۰ و ۴ ـ ۱ شکست دهد. هم‌چنان در مرحلۀ نیمه‌نهایی افغانستان با نتیجۀ ۵ ـ ۰ از سد سریلانکا گذشت.

این آخرین حضور تیم ملی فوتبال افغانستان در رقابت‌های جنوب آسیا است و پس از این قرار است این تیم در حوزۀ تازه ایجاد شدۀ آسیای مرکزی با تیم‌های ایران، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و قرغیزستان بازی کند.

کارشناسان فوتبال بدین باورند که تیم فوتبال افغانستان در بازی نهایی مسابقات با شکست دادن هند، عنوان قهرمانی‌اش را حفظ خواهد کرد.

هم‌چنان تیم ملی کریکت افغانستان از پنج بازی با زمبابوی، تاکنون دو بازی را برده است. در آخرین بازی افغانستان با زمبابوی شهزاد محمدی، بازیکن تیم ملی کریکت افغانستان تا لحظۀ آخر بازی باقی ماند و با انجام ۱۳۱ دوش، بازی را به نفع افغانستان پایان داد.

تیم ملی کریکت افغانستان در رده‌بندی جدید بازی‌های ۵۰آورۀ شورای جهانی کریکت، با کسب ۴۹ امتیاز برای نخستین بار از ردۀ دوازدهم به دهم صعود کرده است. این مقامی است که بیشتر ده عضو دایمی شورای جهانی کریکت در آن جا دارند و افغانستان با درهم کوبیدن زمبابوی به آن دست یافته است.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن