برگزیده های سایت

حالت بدن هنگام استفاده از تیلفون می‌تواند “کشنده” باشد

حتا پانزده درجه کجی گردن هم می‌تواند فشار زیادی بر ستون فقرات وارد کند.

به گزارش رشد، پژوهش‌های تازه نشان می‌دهد که بیشتر افراد هنگام استفاده از گوشی‌های‌شان، تا ۲۷ کیلوگرام فشار اضافی روی استخوان گردن و ستون فقرات خود وارد می‌کنند.

این پژوهش‌ها در باره‌ی استفاده بیش از حد افراد از گوشی‌ها و توجه نداشتن به سلامتی بدن شان صورت گرفته است.

در مقاله‌ی طبی مجله‌ی بین‌المللی “فن آوری جراحی” آمده است که افراد روزمره بین ۲ تا ۴ ساعت و حتا بعضی‌ها تا ۱۰ ساعت از گوشی‌هایشان استفاده می‌کنند که در این هنگام ستون فقرات آنان به گونه‌ی کوتاه مدت یا دراز مدت تخریب می‌شود.

در مقاله آمده است که این افراد بیشتر سرگرم ارسال پیام کتبی یا فیسبوک خود می‌شوند و متوجه‌ نیستند که به خود ضرر می‌رسانند.

مفاله می‌افزاید: “سر افراد بالغ ۴.۵ تا ۵.۴ کیلوگرام وزن دارد که در حالت درست ایستادن و نشستن، این وزن را استخوان گردن برمی‌دارد.”

داکتر کنیت هنسراج به این مجله گفته است: “وقتی که افراد، ۱۵ درجه سر خود را کج بگیرند، ۱۲.۲ کیلوگرام وزن اضافی روی ستون فقرات فشار وارد می‌کند و به همین شکل، ۳۰ درجه ۱۸.۱ کیلوگرام، ۴۵ درجه ۲۲.۲ کیلوگرام و ۶۰ درجه ۲۷.۲ کیلوگرام.”

پژوهشگران به این باورند که نه تنها معتاد شدن به استفاده از شبکه‌های اجتماعی خطرناک محسوب می‌شود؛ بلکه چگونگی حالت بدن در هنگام استفاده از گوشی‌ها نیز میتواند بسیار مضر باشد.

در این حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که در افغانستان نیز افراد زیادی روزمره سرگرم استفاده از گوشی‌های هوشمند خود استند که بیشتر آنان چگونگی حالت بدن شان در هنگام استفاده از گوشی‌ها را رعایت نمی‌کنند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن