اخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

نسبت به آغاز گفت‌وگوهای صلح خوشبین هستم


خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان نسبت به از سرگیری گفت‌وگوهای صلح ابراز خوش‌بینی کرده است.

او افزود که استقرار صلح در افغانستان برای امنیت منطقه ضروری است و پاکستان به تلاش‌های خود برای کشانیدن طالبان به میز مذاکره ادامه می‌دهد.

به گزارش رشد، وزیر دفاع پاکستان می‌گوید، هر گامی که برای صلح در افغانستان برداشته می‌شود، برای ثبات منطقه و امنیت پاکستان بسیار مهم است.

نشریه دان پاکستانی به نقل از وزیر دفاع پاکستان گزارش داده که او از مقام ارشد دفاعی پاکستان هم چنان از کشورهای امریکا، چین و افغانستان نیز می‌خواهد به تلاش‌های شان برای اعاده گفت‌وگوهای صلح ادامه دهند.

او گفت: “ما به تلاش‌های خود برای رسیدن به صلح ادامه می‌دهیم و امیدوار هستیم که دیگر کشورهای عضو گروه چهارجانبه نیز به همین نظر باشند.”

این نشریه امروز در گزارشی نگاشته است که مذاکرات صلح که قرار بود در هفته نخست ماه مارچ به گونه‌ی مستقیم میان نماینده گان دولت افغانستان و طالبان در اسلام آباد آغاز شود، به دلیل پیش شرط های طالبان متوقف شد.

وزیر دفاع پاکستان پیشتر نیز اعلام کرده بود که نبرد با تروریزم از اولویت‌های دولت اسلام‌آباد است و در این مورد با کشورهای دیگر همکاری خواهد کرد.

پاکستان از حامیان اصلی تروریزم منطقه‌یی دانسته شده و بارها از عملکرد این کشور در برابر گروه‌های هراس‌افگن انتقاد شده است.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن