برگزیده های سایت

طالبان و یک اعدام دیگر- اینبار در بدخشان

به دارآویختن یکتن توسط طالبان در ولایت بدخشان، از سوى مقام هاى محلى و کمیسیون حقوق بشر به عنوان محکمۀ صحرایى محکوم گردیده است.
به گزارش رشد، احمد نوید فروتن سخنگوى والى بدخشان، می گوید که رضاشاه در قریۀ کورى ولسوالى تگاب که چندى قبل، ماماى خود را به قتل رسانده بود، دیروز توسط طالبان کشته شده است.
وى افزود که نیروهاى امنیتى، پلان دارند که به زودى دراین ساحه عملیات تصفیوى را آغاز نموده و مردم را از محکمه هاى صحرایى و سایر اعمال خشونت آمیز طالبان نجات بدهند.
احمد نوید فدا سرپرست کمیسیون ساحوى حقوق بشر بدخشان میگوید که این قتل، به مثابۀ محکمۀ صحرایى بوده و از دولت میخواهند که عاملان آن را دستگیر و مجازات نماید.
فدا علاوه نمود که محاکم صحرایى، خلاف قانون اساسى و کنوانسیون هاى بین المللى بوده و هر کسى که جرمى را مرتکب شود، ازطریق نهادها و ارگان هاى عدلى وقضایى مجازات میگردد.
سخنگوى والى بدخشان گفت درتلاش اند که عاملان این محکمۀ صحرایى را دستگیر نمایند.
اما طالبان درسایت انترنتى خود گفته اند که رضاشاه را به جرم قتل مامایش قصاص نموده اند.
به گفتۀ آنها، این فرد ماماى خودرا ناحق کشته بود که توسط طالبان دستگیر شد وطی تحقیقات و فیصله محاکم، درمحضر صدها تن از باشندگان محل وعلما وبزرگان بعد از استماع فیصلۀ شرعی، حکم قصاص بر وى عملى گردید.
گفتنى است که افراد مسلح، درماه سنبلۀ امسال یک پولیس ملى و خانمش را در ولسوالى شهداى بدخشان در مقابل چشمان اطفال شان کشتند که ریاست امور زنان وکمیسیون حقوق بشر، خواستار دستگیرى و مجازات عاملان آن گردید.
همچنان در همان ماه، یک زن دیگر به اتهام رابطۀ نامشروع، در منطقه تیرگران ولسوالی وردوج به دار آویخته شد.
مسوولان محلى، طالبان را مسوول این دو قتل خوانده؛ اما طالبان دخیل بودن درآن را رد کرده بودند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن