افغانستان

برنامه روند مذاکرات صلح باید ملی و افغانستان شمول باشد

 

قرار است تا چند روز دیگر روند گفتگوهای صلح آغاز شود و شورای عالی اجزاب جهادی تاکید می دارد که تلاش های صلح باید افغانستان شمول باشد.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ سیدحامد گیلانی، عضو شورای عالی احزاب جهادی امروز در کنفرانس خبری گفت: ” صلح یک ضرور ت است و این شورا از هر قدم مثبت که در این راستا برداشته می شود استقبال می کند”.
وی با بیان این که این شورا برای پیش برد روند صلح طرح جامع دارد و قرار است با حکومت آن را شریک سازد افزود: ” در پروسه صلح و تلاش ها در این عرصه باید افغانستان شمول باشد، صلح افغانستان تنها بُعد داخلی ندارد؛ بلکه بُعدهای خارجی نیز دارد و ما از تمام کشورهایی که می خواهد در پروسه صلح افغانستان دخیل است می خواهیم که افغانستان را همکاری نمایند”.
شورای عالی احزاب تاکید می دارد که قرار است این شورا در آینده نزدیک یک مجمع بزرگ ملی را در کابل برگزار نماید و در این مجمع روی پروسه صلح و امنیت کشور بحث و تبادل نظر صورت می گیرد.
این اظهارات در حالی مطرح می شود که قرار است در چند روز آینده گفتگوهای صلح دولت افغانستان و طالبان در اسلام آباد آغاز شود.
همچنین آقای گیلانی در بخش از سخنانش با انتقاد از دولت گفت: ” حکومت وحدت ملی تاحال هیچ برنامه ای برای اشتغال زایی نداشته است و رییس جمهور در راستای نهادینه ساختن فرهنگ قانون مداری و محو فساد اداری مکلف است”.
وی گفت: فساداداری یک چالش جدی در برابر قانون مداری است و این پدیده نه تنها که از بین نرفته بلکه شواهد نشان می دهد که افزایش نیز یافته است.
شورای عالی احزاب جهادی از حکومت خواست که هر چه زودتر تقویم زمانی انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی را اعلام بدارد.
گفتنی است که شورای عالی احزاب جهادی مرکب از هشت حزب به تاریخ ۵ ماه سنبله اعلام موجودیت کرد و تاکید کردند که اهداف شان را مطابق پالیسی حکومت پیاده می کنند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن