افغانستانتیتر یک

شب خونین دانشگاه کابل؛ یادگارهای قربانیان هنوز در محل رویداد باقیست

سه حمله کننده انتحاری حوالی ساعت  11 صبح  روز دوشنبه 12 عقرب  به دانشگاه کابل حمله کردند و با نیروهای امنیتی به درگیری  پرداختند که در نتیجه دست‌کم 19 تن را کشتند و 22 تن دیگر را زخمی کردند.

مسئولین شبکه سراسری رشد افغانستان و فعالان مدنی شب گذشته دوشنبه (۱۲ عقرب) در محل رویداد حضور یافتند و شعارهای ضد طالبان را فریاد زدند.

هرچند طالبان دست داشتن خود در این رویداد را رد کرده‌اند اما در اتاقی که مهاجمان سنگر گرفته بودند، بیرق طالبان برجامانده است.

سه حمله کننده انتحاری حوالی ساعت  11 صبح  روز دوشنبه 12 عقرب  به دانشگاه کابل حمله کردند و با نیروهای امنیتی به درگیری  پرداختند که در نتیجه دست‌کم 19 تن را کشتند و 22 تن دیگر را زخمی کردند.

طارق آرین  سخنگوی وزارت امور داخله حوالی ساعت 5.5 عصر روز دوشنبه 12 عقرب گفت که حمله بر دانشگاه کابل با کشتن سه تروریست پایان یافت.
آقای آرین به رسانه‌ها گفت که «‏حمله تروریستان وحشی بالای دانشگاه کابل با کشته شدن سه تروریست پایان یافت. در این رویداد با تاسف ۱۹ تن شهید و ۲۲ تن دیگر مجروح شدند.»


محمد رضا حیدری یکی از برگزار کنندگان این محفل و از مسولین شبکه سراسری رشد افغانستان در این محفل گفت، طالبان دشمنان کوردل مردم افغانستان در ادامه حملات تروریستی و سازماندهی شده بر مراکز علمی و آموزشی کشور، امروز بر دانشگاه کابل، قلب تپنده دانش و دانایی کشور، حمله کردند و صفحه دیگری بر جنایات‌شان افزودند.
آقای حیدری گفت، با آنکه تلاش برای مذاکرات صلح با حمایت و همکاری جامعه بین المللی در دوحه قطر جریان دارد، اما موج جدیدی از خشونت و حمله بر غیرنظامیان در گوشه و کنار کشور از سوی گروه طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی می‌تواند عامل مستقیم شکست مذاکرات صلح و چرخه دوامدار جنگ و ناامنی در کشور باشد.
حمد الله محب مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری در این محفل حضور یافته می‌گوید که حکومت افغانستان با ایجاد انسجام مستحکم میان مردم و نیروهای امنیتی، تا ختم هر نوع دهشت و وحشت مسئولانه مبارزه می‌کند و دشمنان افغانستان را از تحقق نقشه‌های پلیدشان برای همیشه ناامید خواهد کرد.

زکریا رادمنش مسول اجرایی شبکه سراسری رشد افغانستان این حمله را به گروه طالبان نسبت داده، حمله‌ی تروریستی امروز بر پوهنتون کابل را محکوم نموده و عامل این جنایت گروه طالبان میداند.

آقای رادمنش گفت که گروه طالبان بستر امن فعالیت‌های تروریستی را در کشور فراهم کرده است و در هراس افگنی در کشور دست بالا دارد.
او همچنین افزود: پس از شکست ننگین تروریستان طالب در هلمند، اکنون؛ این گروه‌ها، دست‌پاچه شده‌‌اند و مکان‌های اکادمیک را هدف قرار می‌دهد.

پیش از این در سوم عقرب سال جاری (حدود نه روز پیش) یک حمله کننده انتحاری بر مرکز آموزشی کوثر دانش در غرب کابل حمله کرد که دست‌کم 35 تن کشته و بیش از 57 تن دیگر زخمی شدند.
ملکه یکی از زخمیان این رویداد تروریستی حدود نه روز بعد از وقوع رویداد، صبح روز دوشنبه 12 عقرب بر اثر جراحات وارده درگذشت.
گروه‌های تروریستی طی سال‌ها گذشته چندین حمله را بر مراکز آموزشی و ورزشی کشور تدارک دیده‌اند که باعث کشته شدن صدها غیرنظامی شده‌‌اند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن