افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

«ملا محمد رسول» علیه «ملا هبت‌الله آخندزاده» اعلام جنگ کرد

یک شاخه انشعابی گروه طالبان به رهبری ملا «محمد رسول» از «ملا هبت الله» رهبر گروه طالبان خواست که از سلطه استخبارات نظامی پاکستان (آی اس آی) خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ به نقل از ایرنا، شاخه «ملا محمد رسول» طالبان روز شنبه (۲۶ سرطان ۱۳۹۵) با انتشار ویدئویی «ملا هبت الله آخندزاده» را ابزار دست آی اس آی اعلام کرد و علیه وی و افرادش اعلام جنگ کرد.

شخصی که در این ویدئو خود را از افراد «ملا محمد رسول» معرفی می‌کرد، کشتار غیر نظامیان، حملات انتحاری و سوزاندن مردم توسط افراد طالبان را غیرقابل قبول دانسته و آنها را مزدور پاکستان می‌خواند.

وی از افراد گروه طالبان که در اطراف وی تجمع کرده‌اند می‌خواهد به آنها اجازه ندهند تا جاده و پل‌های کشور را ویران سازند و به مبارزه علیه آنها ادامه دهند.

در این ویدئو از ملا هبت الله خواسته شده تا برای اثبات استقلال خود، از سلطه دستگاه استخباراتی پاکستان خارج شده و به داخل افغانستان بیایند تا مورد قبول قرار گیرند.

با اعلام خبر مرگ «ملا محمدعمر» رهبر گروه طالبان که یک سال پیش منتشر شد گروه طالبان به دو شاخه تقسیم شدند و با کشته شدن «ملا اختر محمد منصور» رهبر دوم طالبان، گزارش‌ها حاکی از تقسیم شدن این گروه به هشت انشعاب است و با گذشت هر روز اختلافات درونی این گروه افزایش می‌باید.

«مولوی عطاالرحمان» معاون شورای عالی صلح سه روز پیش به رسانه‌ها گفت که گفتگوهای صلح با طالبان از هر زمان دیگر مشکل تر شده است زیرا اکنون طالبان به هشت گروه تقسیم شده‌اند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن