افغانستانبرگزیده های سایتجهان

۱۳ هزار همکار و مترجم افغان در انتظار روادید امریکا

حدود ۱۳ هزار همکار و مترجم افغان که در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ میلادی با نیروهای امریکایی در افغانستان همکار بودند، هنوز در انتظار روادید خود برای مهاجرت به این کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ حدود ۱۳ هزار همکار و مترجم افغان که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ میلادی با نیروهای خارجی کار کردند، در انتظار دریافت روادید برای امریکا هستند.

بسیاری از این افراد که با سربازان امریکایی در مناطق خطرناک افغانستان کار کردند با خطر تهدید از سوی مخالفان مسلح روبرو هستند.

تعدادی از مترجمان افغان همراه نیروهای امریکایی در عملیات‌های نظامی این کشور زخمی شدند و ویزای آنها ۵ سال است که نامعلوم است.

کنگره امریکا همچنین تعداد روادید موجود برای مترجمان را تا ۷۰۰۰ حفظ کرده است بنابراین روند پذیرش آنها در امریکا سال‌ها طول می‌کشد.

روزنامه واشنگتن پست نیز پیش از این در گزارشی به بررسی وضعیت مترجمان افغان پرداخته بود و نوشته بود که کنگره امریکا در سال ۲۰۰۹ میلادی برنامه‌ای ویژه را به منظور صدور روادید امریکا برای افغان‌هایی که به عنوان مترجم و یا همکار در دیگر امور با نیروهای امریکایی همکاری کرده‎اند را ایجاد کرد.

اما کمیته‌های نظامی مجلس سنا و کنگره امریکا در تصمیمی افغان‌هایی را که در یک دهه گذشته با وجود خطرات بسیار در افغانستان با امریکایی‌ها همکاری کرده‌اند را ناامید کرد.

براساس گزارش واشنگتن پست، با این کار کنگره امریکا به افغان‌هایی که زندگی خود را برای کمک و همکاری با امریکایی‌ها در افغانستان به خطر انداخته‌ بودند؛ خیانت کرده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن