افغانستانبرگزیده های سایتجهان

خودکشی سه پناهجوی نوجوان افغان در سویدن

در طی یک ماه گذشته، سه پناهجوی نوجوان افغان در اردوگاه‌های مختلف پناهجویی در کشور سویدن خودکشی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ شرایط بد روحی، اخراج های اخیر پناهجویان از اروپا و خبر توافق دولت افغانستان با دولت های اروپایی بر سر پناهجویان که روی شرایط روحی پناهجویان تاثیر گذاشته از عوامل خودکشی این نوجوانان پناهجو افغان خوانده می شود.

اما حمید حامی سفیر افغانستان در سویدن در بیانیه ای در پیوند به این خودکشی ها نوشته است که هنوز برای ارتباط دادن این خودکشی ها با مشکلات پناهندگی زود است.

فعالان پناهجویان در سویدن گفته اند که در طی یک ماه گذشته، سه پناهجوی نوجوان افغان در اردوگاه‌های مختلف پناهجویی در کشور سویدن خودکشی کرده اند.

فعالان پناهجویان در سویدن می گویند که در تازه ترین مورد سه شنبه شب ۷ فبروری ( ۱۹ دلو) یکی از پناهجویان نوجوان افغان خودش را حلق‌آویز کرده است.

سه روز قبل از این نیز ۴ فبروری ( ۱۶ دلو) یک پناهجوی دیگر نوجوان افغان خود را حلق‌آویز کرده بود و پیش از آن نیز در اواسط جنوری یکی دیگر از پناهندگان نوجوان افغان جان خود را گرفته بود.

به گفته ی این فعالان پناهجویان؛ این سه پناهجوی نوجوان افغان در اردوگاه‌های مختلف زندگی می‌کردند ولی هر سه آنها مهاجران افغانی بودند که از ایران به سویدن آمده بودند

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن