افغانستانبرگزیده های سایتجهان

هشدار دولت افغانستان به پاکستان

سخنگوی وزارت خارجه آنچه را که اقدامات یکجانبه دولت پاکستان بر خط مرزی دیورند عنوان کرد ، محکوم و هشدار داد که «با ادامه این تخطی ها دولت به مردم مراجعه کرده و نیروهای افغان این خواست را تامین خواهند کرد».
به گزارش خبرگزاری رشد؛ شکیب مستغنی روز چهارشنبه در نشستی مطبوعاتی در واکنش به اقدمات مرزی از طرف پاکستان گفت: اقدام افغانستان از مجاری دیپلماتیک به معنی ضعف ما نخواهد بود.
مستغنی تصریح کرد: ایجاد دیوار بر خط دیورند از طرف پاکستان برای جلوگیری از عبور و مرور تروریست ها بهانه ای بیش نیست و تاکید کرد اگر پاکستان می خواهد با تروریست ها مبارزه کند باید لانه های امن تروریسم را در خاک خود از بین برده و از حمایت مالی تروریسم دست بردارد.
وی گفت: ابراز نظر درباره خط مرزی دیورند از صلاحیت هیچ دولتی در افغانستان نخواهد بود و تنها مردمان دو طرف مرز می توانند در این باره تصمیم بگیرند.
سخنگوی وزارت خارجه گفت که پاکستان تاکنون به تعهدات خود در قبال افغانستان عمل نکرده است و با ادامه این وضعیت ما دفاع از حاکمیت ملی خود را فراموش نکرده و با استفاده از نیروهای خود پاسخ خواهیم داد.
مستغنی تصریح کرد: از آنجایی که افغانستان این اقدام پاکستان را نقض منشور سازمان ملل می داند از پاکستان به سازمان ملل شکایت کرده است و آنرا از مجاری دیپلماتیک دنبال خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین ادعای یک عضو مجلس نمایندگان را که گفته بود حنیف اتمر مشاور امنیتی ملی در نشست سه جانبه لندن به پاکستان اجازه داده تاسیسات مرزی بر خط دیورند بسازند، را رد کرد و گفت: در این نشست هیچ گفت و گویی در این باره صورت نگرفته است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن