افغانستانبرگزیده های سایت

چهارمین دور گفتگوهای چهارجانبه در کابل برگزار خواهد شد

قرار است فردا چهارمین دور گفت‌گوهای چهارجانبه میان نماینده‌گان افغانستان، پاکستان، امریکا و چین به هدف تعیین زمان آغاز گفت‌گوهای رسمی صلح با طالبان برگزار گردد.

به گزارش خبرگزاری رشد، این نشست که در کابل برگزار خواهد شد، در آن زمان و جای گفت‌گوهای مستقیم صلح با نماینده‌گان طالبان مشخص خواهد شد.

مقام‌های ارشد پاکستانی طرف در این مذاکرات گفته‌اند زمان آغاز گفت‌گوهای رسمی صلح در این نشست مشخص خواهد شد.

هرچند جزئیات بیش‌تر در مورد این‌که چه زمانی گفت‌گوها آغاز خواهد شد در دست‌رس نیست اما پیش از این مقام‌های افغان و پاکستانی گفته بودند به احتمال زیاد در پایان همین ماه جاری میلادی صورت خواهد گرفت.

رسانه‌های پاکستانی می‌گویند احتمال دارد این گفت‌گوها در اسلام‌آباد یا بیجینگ برگزار گردد.

در آستانۀ برگزاری دور سوم گفت‌گوهای چهارجانبه، شیر محمد عباس ستانکزی، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر و یک عضو ارشد دیگر این گروه به نام قاری دین محمد از پاکستان دیدار کرده بوند.

گفته شد این دوتن فهرست افرادی را که قرار است روی میز مذاکره با حکومت افغانستان بنشینند با خود آورده بودند و توافق کردند که در پایان ماه فبروری با نماینده‌گان حکومت افغانستان رو در رو قرار گیرند.

این در حالی‌ست که گروه طالبان هم‌چنان با نیروهای امنیتی افغان در حال نبرد اند و حمله‌های این گروه با پایان‌یافتن فصل زمستان در حال افزایش است.

از سویی، با آن‌که حکومت افغانستان به گفت‌گوهای صلح خوش‌بین است، شماری از آگاهان باور دارند که پیش از آغاز گفت‌گوها باید آتش‌بس صورت می‌گرفت.

احمد ضیا مسعود نمایندۀ ویژۀ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب نیز هفتۀ گذشته در سفری که به ولایت‌های شمال‌شرقی افغانستان تاکید کرد که طالبان افراد استخبارات پاکستان اند و این کشور با راه‌اندازی بازی به نام گفت‌گوی صلح نمی‌خواهد صلح در افغانستان تامین گردد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن