برگزیده های سایت

رحمت الله نبیل: خلیلزاد به هیولای دفاع از طالبان تبدیل شده است

رحمت‌الله نبیل، رییس امنیت ملی در حکومت پیشین افغانستان، گفته است به نظر می‌رسد زلمی خلیل‌زاد، نماینده پیشین وزارت امور خارجه امریکا در امور صلح افغانستان، به هیولا مبدل شده زیرا به‌جای جمهوریت از طالبان دفاع می‌کند.
رییس پیشین امنیت ملی افغانستان این مطلب را سه‌شنبه‌شب، ۵ ثور، در رشته توییت‌هایی در پیوند به واکنش نماینده پیشین وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان به گزارش اخیر واشنگتن‌پست، بیان کرده است.
نبیل گفته هشدار اخیر واشنگتن‌پست با استناد به اسناد افشا شده پنتاگون مبنی بر مبدل شدن افغانستان به مرکز هماهنگی حملات داعش، واکنش‌های مشابهی از سوی سخنگوی ملا هبت‌الله و خلیل‌زاد در پی داشته است.
رحمت‌الله نبیل نوشته است: «به نظر می‌رسد فعالیت اخیر خلیل‌زاد در شبکه‌های اجتماعی، اظهار نظر درباره مسایل منطقه‌ای در ایران، پاکستان، آسیای میانه، اوکراین و غیره تلاشی برای تثبیت خود به‌عنوان یک چهره آگاه و تاثیرگذار در این منطقه باشد».
رییس پیشین امنیت ملی افغانستان خلیل‌زاد را به تکرار ادعاهای مشکوک در مورد طالبان متهم کرده و افزوده پیش از این نیز نماینده پیشین وزارت امور خارجه امریکا در مورد تغییر ظاهری این گروه اطلاعات نادرست نشر کرده است.
این مقام امنیتی حکومت پیشین افغانستان پرسیده آیا واقعاً خلیل‌زاد به دفاع از طالبان به‌جای دفاع از نظام جمهوریت متقاعد شده یا صرفاً به دنبال منافع شخصی‌ خود است؟
این در حالی است که زلمی خلیل‌زاد گزارش اخیر واشنگتن‌پست را که بیانگر مبدل شدن افغانستان به مرکز هماهنگی حملات داعش است، «هذیان‌گویی هیجان‌انگیز» توصیف کرده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن