
گزارش شده یک هیات امریکایی شامل دیپلماتها و مقامهای امنیتی و اطلاعاتی در مسیر دوحه است.
مقامهای امریکایی گفتهاند، گفتگو با طالبان درباره مسایل مورد علاقه مانند مقابله با فعالیت گروههای تروریستی در افغانستان و خروج امن شهروندان ایالات متحده از این کشور باید ادامه داشته باشد. وزارت امور خارجه امریکا همچنین گفته است که فشار بر طالبان برای تشکیل یک حکومت فراگیر با حضور زنان ادامه خواهد داشت.
این نخستین دیدار مقامهای امریکایی با طالبان پس از سقوط دولت افغانستان و خروج نظامیان ایالات متحده است.
امریکا تاکنون حاکمیت طالبان را رسمیت نشناخته و در عین حال میگوید، در این زمینه عجله ندارد.
برخی از کشورهای حامی طالبان از جمله پاکستان تاکید دارند که امریکا مجبور است طالبان به رسمیت بشناسد.
لینک کوتاه
https://www.roushd.news/r148p
