افغانستانتیتر یک

مقام چینی: تحریم‌های وضع شده بر افغانستان بازی با جان ۳۸ میلیون شهروند افغانستان است

نماینده چین در سازمان ملل می گویند که تحریم ها علیه افغانستان با مانع سیاسی مواجه است که بازی با جان و رفاه ۳۸ میلیون شهروند نیازمند در افغانستان می باشد.

ژانگ جون، نماینده‌ دایمی چین در سازمان ملل شب گذشته در نشست شورای امنیت گفت که رفع تحریم‌ها علیه افغانستان با مانع حقوقی نه، بلکه با مانع سیاسی مواجه است.

او در این نشست بیان کرد که تحریم های وضع شده، بازی با جان و رفاه ۳۸ میلیون باشنده‌ نیازمند افغانستان است.

نماینده چین گفت که این شورا در ماه گذشته قطع‌نامه ۲۶۱۵ را تصویب کرد که براساس آن، کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تحریم‌های شورای امنیت را نقض نمی‌کند و موانع قانونی را که ممکن است وجود داشته باشد، برطرف می‌کند که به رغم تأیید این قطع‌نامه، هیچ تغییری در وضعیت بشری افغانستان ایجاد نشده است.

این دیپلمات چینی گفته است: «واضح است که مسأله‌ی کلیدی یک مانع حقوقی نیست، بلکه یک مانع سیاسی است و آن سیاسی‌شدن موضوع بشردوستانه است. این بازی با جان و رفاه ۳۸ میلیون باشنده‌ی افغانستان است که به شدت نیازمند کمک هستند.»

او با تأکید بر رفع فوری تحریم‌ها علیه افغانستان و آزاد دارایی‌های مسدود شده، گفته است که «تحریم‌های یک‌جانبه کم‌تر از مداخله‌ی نظامی کشنده نیست».

قابل ذکر است بعد از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، امریکا و برخی از کشورهای دیگر میلیاردها دالر از سرمایه های افغانستان را مسدود کردند، موضوعی که باعث وخیم تر شدن وضعیت شهروندان شده است.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن