اقتصادیبرگزیده های سایت

پاکستان افزایش تعرفه گمرکی بر میوه‌‌جات تازه افغانستان را لغو کرد

حافظ ضیا احمد؛ معاون سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان از لغو افزایش تعرفه گمرکی بر میوه‌جات تازه افغانستان از سوی پاکستان خبر داد.

حافظ ضیا احمد؛ معاون سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان از لغو افزایش تعرفه گمرکی بر میوه‌جات تازه افغانستان از سوی پاکستان خبر داد.
بربنیاد گزارش‌ها، حافظ ضیا احمد؛ معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان، امروز شنبه (۱۹ سنبله) اعلام کرده‌است که مقام‌های سفارت این گروه در پاکستان موضوع افزایش تعرفه گمرکی بر میوه افغانستان را با مقام‌های پاکستانی شریک کرده‌اند.
به گفته‌ او، مقام‌های وزارت تجارت پاکستان گفته‌اند که افزایش تعرفه بر واردات میوه یک طرح عمومی است؛ اما افغانستان از این طرح مستثنا قرار داده می‌شود.
این در حالی است که اخیراً رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌بودند که تعرفه‌های گمرکی بر میوه‌های افغانستان از ۲۰ هزار روپیه در هر تن به ۹۵ هزار روپیه افزایش یافته است.
پیش از این، برخی تاجران افغان نیز گفته‌بودند که دولت پاکستان به منظور تامین نیازهای داخلی خود تعرفه پیاز و بادنجان رومی را کاهش داده؛ اما تعرفه سیب و میوه‌جات تازه افغانستان را افزایش داده‌است.
به گفته تاجران افغان، به همین دلیل، قیمت پیاز و بادنجان رومی در بازارهای افغانستان به شکل بی‌سابقه افزایش یافته؛ اما قیمت سیب در افغانستان به پایین‌ترین سطح رسیده‌است.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن