افغانستانبرگزیده های سایت

آتش زدن یک پایۀ مخابراتی ازسوی مخالفان مسلح درننگرهار

مقام های محلی ولایت ننگرهار گفته اند که مخالفان مسلح دولت دراین ولایت پایۀ یک شرکت مخابراتى را آتش زدند.

به گزارش خبرگزاری رشد، عطاالله خوگیانى، سخنگوى والى ننگرهار می گوید که مخالفان مسلح دولت در ولسوالى بتى کوت این ولایت  انتن یک شبکۀمخابراتى را آتش زده اند.

وی می افزاید که دراین رویداد آنتن شبکه مخابراتی ام تی آن نابود شده است وبه کسی آسیب نرسیده است ومخالفان نیز موفق به فرار ازمحل رویداد شده اند.

این درحالی است که عرضه ی خدمات مخابراتی در سال های اخیر در کشور گسترش چشمگیری داشته است و این خدمات عواید سرشاری برای شرکت های خصوصی و دولت داشته اند؛ اما گفته می‌شود که این مخالفان مسلح هستند که با ایجاد ترس و وحشت بخشی از عواید این شرکت‌ها را به جیب می‌اندازند و اگر این شرکت‌ها برایشان پاسخ منفی بدهند پایه‌های مخابراتی‌شان را آماج قرار می‌دهند.

خیرمحمد فیضی معاون اداره‌ی تنظیم خدمات مخابراتی اظهارداشت: “این تهدیدها از چهارسال قبل به این سو ادامه دارد و در حال افزایش است.

مخالفان در جاهایی که فعالیت‌های تخریبی دارند؛ می‌خواهند تا با ایجاد تهدیدات فعالیت شبکه‌های مخابراتی را قطع کنند و از این رو بیشتر از طرف شب عرضه‌ی خدمات شبکه‌های مخابراتی در این بخش‌ها قطع می‌باشد.”

از ۵هزارو ۹۰۰ آنتن مخابراتی در کشور ۳۰۰ آنتن که در بخش‌های جنوبی، جنوب غربی و شرقی کشور قرار دارند مورد تهدید هستند.

رئیس مخابرات ولایت هلمند می‌گوید که در این ولایت ۱۸۰ آنتن مخابراتی از پنج شرکت مخابراتی وجود دارد که بخش بزرگی از آن به خواست مخالفان مسلح فعالیت می کنند و مخالفان از این شرکت ها پول می گیرند.

مردم در بخش‌های ناامن کشور می‌گویند که پس از تاریک شدن هوا آنتن‌های تلفن‌های همراهشان قطع می‌شود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن