افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

امریکا ۱۵میلیون دالر برای تدارکات گفت‌وگوهای صلح افغانستان پرداخت می کند

کانگرس ایالات متحده‌‎ی امریکا طرحی را تصویب کرده است که به پنتاگون اجازه می‌دهد تا ۱۵ میلیون دالر را برای پشتیبانی تدارکاتی گفت‌وگوهای صلح با طالبان در افغانستان هزینه کند.

براساس این طرح، پنتاگون این مقدار پول را برای تأمین هزینه‌ی گفت‌وگوهای صلح به‌شمول امنیت، حمل و نقل، اقامت‌گاه، غذا، لوازم، ارتباطات و دیگر خدمات در نظر خواهد گرفت.

براساس گزارش رسانه‌های خارجی، قانون‌گذاران امریکایی «سخت» تلاش کرده‌اند تا مطمیین شوند که این مقدار پول به گروه طالبان نفع نمی‌رساند.

اما وزارت دفاع امریکا هنگام درخواست پول در اوایل سال جاری گفته بود که احتمالا گروه طالبان از این پول به‌طور غیرمستقیم نفع خواهد برد.

پنتاگون افزوده است که این مقدار پول به‌طور مستقیم به اعضا و یا «عناصر» وابسته به طالبان پرداخت نمی‌شود و اجازه‌ی استفاده‌ی این گروه از این پول را نمی‌دهد.

از سویی هم، کانگرس امریکا از پنتاگون خواسته است تا گزارش مفصلی را در مور چگونگی هزینه‌کردن این پول تهیه و آنرا به مجلس بفرستد.

این در حالی است که مذاکرات میان امریکا و گروه طالبان پس از توقف سه ماهه، در تاریخ تاریخ شانزدهم قوس از سر گرفته شد.

اما این دور مذاکرات در تاریخ ۲۱ قوس، یک روز پس از حمله‌ی طالبان بر پایگاه نظامی بگرام در پروان دوباره متوقف شد و اکنون مشخص نیست که این مذاکرات چه وقت از سر گرفته خواهد شد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن