اجتماعیبرگزیده های سایت

با آموزه‌های قرآنی می‌توانیم از افراط و تفریط  به دور باشیم

همزمان با میلاد با برکت قهرمان کربلا حضرت زینب (س) شورای عالی قرآنی افغانستان محفل با شکوهی را تحت نام “محفل انس با قرآن” با اشتراک علما، قاریان بین المللی و مداحان اهل بیت در کابل برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ حجت الاسلام والمسلمین غلام عباس حسن زاده رئیس شورای عالی قرآنی افغانستان، که سخنران اصلی این محفل بود گفت: امروز افراط و تفریط با فرهنگ ناب اسلام سازگاری ندارد، اسلام را بد نام کرده است.

آقایی حسن زاده گفت: درمان بیماری های نفاق، کفر و شرک در نسخه های قرآنی نهفته است و به قول خود قرآن، قرائت قرآن می تواند شفا بخش دردهای تمام مومنین جهان باشد.

به گفته رئیس شورای عالی قرآنی افغانستان، کسانی که درظاهر خود را  روشن فکر قلم داد می کنند و ادعا دارند که آیات الهی نمی تواند دردی را دوا کند، سخت در اشتباه اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده افزود: آیات الهی تا دامنه قیامت می تواند شفا بخش تمام درد های ملت باشند به شرطی که به آن رجوع شود.

رئیس شورای عالی قرآنی افغانستان افزود: “ما با آموزه های قرآنی می توانیم از افراط و تفریط به دور باشیم”.

وی علاوه کرد: تکفیری یعنی اینکه ما در راه خدا و پیامبر(ص) روان نباشیم و ما راه جاهلانه را انتخاب کنیم.

رئیس شورای عالی قرآنی افغانستان گفت: گرفتاری‌های  امروز جامعه ما ناشی از دوری از آموزه های قرآنی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با بیان اینکه خط اسلام و قرآن خط اعتدال است گفت: ما در سایه  آموزه‌های قرآنی و دینی می توانیم زندگی مسالمت آمیز را در کنار همدیگر داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین جعفر قندوزی با دعائیه ختم محفل گفت: قرآن نسخه شفا بخش برای تمام بشریت است.

وی افزود: قرآن نقطه مشترک برای تمام مسلمین جهان می باشد که باید به آن چنگ زده و از گرفتاری‌ها، خویش را نجات دهند.

گفتنی است در این محفل عبدالکبیر حیدری و سید امین حسینی قاریان بین المللی کشور آیاتی از قرآن را به حضور اشتراک کنندگان قرائت نموده و مداحان اهل بیت در باره حضرت زینب مدح سرایی کردند.

محمد رقیب فیاض/ کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن