تیتر یک

ترامپ:منتظریم چه اتفاق می افتد

دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا به خبرنگاران گفته است که از مدتی به این سو با گروه طالبان در حال گفت‌وگو است و منتظر است تا چه اتفاق خواهد افتاد.

دونالد ترامپ؛ رییس جمهور امریکا گفته است که فرصت رسیدن به یک توافق صلح با گروه طالبان برای پایان جنگ در افغانستان به شیوه سیاسی وجود دارد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا به خبرنگاران گفته است که از مدتی به این سو با گروه طالبان در حال گفت‌وگو است و منتظر است تا چه اتفاق خواهد افتاد.

رییس جمهور امریکا هم‌چنان روز سه‌شنبه تأکید کرده است که توافق با گروه طالبان به زودی به یک نتیجه خواهد رسید.

دونالد ترامپ یک بار دیگر گفته است که جنگ را در افغانستان می‌تواند بسیار زود پایان دهد، اما نمی‌خواهد که میلیون‌ها نفر کشته شوند.

ترامپ در گذشته نیز اظهارات مشابه را در پیوند به جنگ افغانستان داشته است.

این در حالی است امریکا و گروه طالبان به توافق روی صلح نزدیک شده‌اند و هم‌چنان بر کاهش هفت‌ روزه‌ای خشونت به عنوان پیش‌شرط امضای توافق‌نامه صلح توافق کرده‌اند.

محمدمسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله روز گذشته اعلام کرد که قرار است تا پنج روز دیگر مرحله کاهش خشونت به اجرا گذاشته شود.

طبق معلومات اندرابی، طالبان تعهد کرده‌اند که در این مدت در شهرها دست به حمله‌های انتحاری، انفجاری و راکت‌پراکنی نمی‌زنند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری کشور، روز سه‌شنبه، ۲۹ دلو، در یک نشست خبری اعلام کرد که حکومت با طرح «کاهش چشم‌گیر خشونت» موافقت کرده است.

صدیقی افزود که در حال حاضر نیروهای افغان و امریکایی به صورت مشترک روی راهکارهای عملی این طرح و چگونگی نظارت از آن کار می‌کنند. او درباره این‌که طرح «کاهش چشم‌گیر خشونت» حاوی چه جزئیاتی است، معلومات نداد.

سخنگوی ریاست جمهوری هم‌چنان مشخص نکرد که این طرح چه زمانی به حیث «پیش‌شرط» امضای توافق‌نامه امریکا و طالبان و به دنبال آن شروع مذاکرات بین‌الافغانی به اجرا گذاشته خواهد شد. پیش از این مدت اجرای این طرح یک هفته اعلام شده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن