افغانستانبرگزیده های سایتجهان

حمله هوایی امریکا در قندوز، برای دفاع از مردم افغانستان بود

سخنگوی نیروهای خارجی و ناتو در افغانستان در اظهاراتی اعلام کرد کشتار غیرنظامیان در حمله هوایی امریکا دفاع از مردم افغانستان بود و مسئولیت آن به‌عهده طالبان است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ در عملیات مشترک نیروهای امریکایی و نیروهای افغان در قندوز علیه طالبان، دو نظامی امریکایی کشته شد که به تأیید واشنگتن و ناتو رسید.

امریکا مدعی شد که دو نظامی این کشور، برای مشاوره و پشتیبانی نظامیان افغان به قندوز اعزام شده بودند.

با گذشت دو روز از تلفات نظامیان امریکایی، حملات هوایی تلافی‌جویانه مقامات این کشور در ولایت قندوز، جان ۳۵ غیرنظامی افغان را گرفت و دست‌کم ۲۵ نفر را نیز زخمی کرد.

چارلز کلیولند سخنگوی مأموریت حمایت قاطع در افغانستان تأکید کرد: این حمله در دفاع از مردم افغانستان انجام شده است و مسئول کشته شدن غیرنظامیان هم مخالفین مسلح دولت می‌باشند.

این مسئول مأموریت حمایت قاطع در افغانستان همچنین افزود: خواست مردم افغانستان این است تا از طالبان نجات یابند و این قضیه از سوی نیروهای حمایت قاطع و حکومت افغانستان به‌صورت جدی بررسی می‌شود.

به‌گفته وی، حمله بر فرماندهان طالبان به‌خاطر مصونیت و حفظ جان مردم راه‌اندازی شد که نیروهای افغان و خارجی در این عملیات تلفات را متقبل شده که سرانجام باید دفاع می‌شد.

در همین رابطه ارگ ریاست‌جمهوری اعلام کرده است که هیأتی را به‌منظور بررسی همه‌جانبه این موضوع به ولایت قندوز فرستاده است که عامل اصلی این تلفات به اشد مجازات محکوم خواهد شد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن