افغانستانبرگزیده های سایتجهان

حکومت میانمار چند کودک مسلمان را در روهینگیا دستگیر کرد

حکومت میانمار کودکان خردسال زیر ۱۰ سال را نیز میان صدها مسلمان دستگیر شده در روهینگا به تهمت توطئه و همکاری با گروه های مسلح، دستگیر کرد.

اسناد نیروی انتظامی از جنبه های تازه ای از حمله ی امنیتی اخیر در شمال غربی کشور پرده برمی دارد.

این اسناد که با تاریخ هفتم مارس منتشر شده است، نشان می دهد ۱۳ کودک بین بیش از ۴۰۰ مسلمان دستگیر شده از تاریخ ۹ اکتبر، پس از حمله ی گروه های مسلح به سه پایگاه مرزی نیروی انتظامی در استان راخین واقع در مرز شمالی در نزدیکی بنگلادش، دستگیر شده اند.

نیروی انتظامی اعلام کرده است، برخی از این کودکان به همکاری با گروه های مسلح اعتراف کردند و در یک بند جدا از متهمین بالغ قرار گرفته اند.

سخنگوی دولت نیز تایید کرد؛ چند کودک طی عملیات دستگیر شده اند ولی مدعی شد دولت به قوانین پایبند می باشد. او در ادامه گفت در حال حاضر تنها ۵ کودک در بازداشتگاه به سر می برند.

سان سو کی که حدود یک سال از به قدرت رسیدنش می گذرد، بدلیل جرایمی چون قتل، تجاوز و دستگیری گروهی اقلیت ساکن روهینگا تحت فشار بین المللی قرار گرفته است.

حدود ۱٫۱ میلیون نفر اقلیت مسلمان روهینگا را تشکیل می دهند که از حقوقی چون آزادی و خدمات اساسی کشور میانمار محرومند.

دولت نیز به توضیحات مختصری اکتفا کرده و جزئیات عملیات بازداشت صدها مسلمان در روهینگا و اتهامات آن ها را فاش نکرد.

دو افسر پلیس مونگداو که مرکز خشونت محسوب می شود، صحت اسناد ۱۱ صفحه ای منتشر شده را تایید نمودند.

ثان شوی، از افسران عالیرتبه نیروی انتظامی گفت: “ما موظفیم، تمام کسانی که به نحوی با گروه های مسلح در ارتباط هستند را صرف نظر از سن و جنسیت بازداشت کنیم. دادگاه صحت اتهامات را مشخص خواهد کرد.”

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن