افغانستانبرگزیده های سایت

در برنامۀ خانه سازی سه سال آینده خانه واده های شهدای امنیتی در اولویت هستند

رییس جمهور غنی برای شماری از اعضای خانه‌واده‌های شهدای ارتش ملی افغانستان خانه هدیه داد و تاکید کرد که پس از این خانه‌واده‌های شهدای امنیتی و دفاعی در این راستا در اولویت خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری رشد، رییس جمهور غنی روز دوشنبه(۲۰ جدی) در مراسم تجلیل از شهدای نیروهای امنیتی ۱۴ تن از بازمانده‌گان شهدای ارتش کلید اپارتمان تسلیم کرد.

رییس جمهور گفت این تعهد من است که در برنامۀ خانه‌سازی سه سال اینده خانه‌واده‌های شهدای دفاعی و امنیتی در اولویت خواهند بود و این چهارده باب اپارتمان، به مثابۀ قسط اول این برنامۀ بزرگ است.

آقای غنی تاکید کرد که فساد سبب افزایش تلفات نیروهای امنیتی می‌شود اما تغییرات بنیادی در تدارکات دوسال گذشته آمده و دیگر هم کار در این زمینه نیاز است.

آقای غنی افزود که فساد سبب افزایش تلفات می‌شود و افزایش تلفات قابل قبول من و سربازان ارتش نیست.

او با تاکید بر جلوگیری از تبعیض در ارتش گفت که تبعیض در میان اردوی قهرمان ما جای ندارد و تاجیک، پشتون، پامیری و ازبک تمام‌شان وقتی لباس ارتش را پوشیدند تنها و تنها افغان هستند.

در همین حال رییس جمهور غنی یک‌بار دیگر خطاب به کسانی که در صدد ایجاد مشکل برای افغانستان هستند گفت که آنان نباید بار دیگر در محاسبات‌شان اشتباه ‌کنند.

او از فرد یا طرف مشخصی نام نبرد اما یادآور گردید که دوسال پیش در محاسبه‌تان غلط کردید، پارسال هم غلط کردید اما تکرار محاسبۀ غلط‌تان را نکنید و در این خاک اگر به اهداف شوم نگاه کنید گورتان خواهد شد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن