افغانستانبرگزیده های سایتجهان

در نشست مسکو اشتراک می کنیم

شماری از مقام‌های گروه طالبان گفته اند که اگر به نشست صلح مسکو دعوت شوند، حاضر هستند که در این نشست اشتراک کنند.

به گزارش خبرگزاری رشد، این نشست ۱۴ اپریل به منظور گفتگوهای صلح با طالبان و تامین ثبات در افغانستان برگذار می‌شود و دولت روسیه از آن میزبانی می‌کند.

مقام‌های روسی تاکنون به دوازده کشور دعوت داده اند تا در این نشست اشتراک کنند، اما به طالبان که محور اصلی گفتگوهای این نشست هستند، دعوت نامه‌ی ارسال نشده است.

شماری از سران گروه طالبان در گفتگو با رسانه‌ها، به اشتراک در نشست مسکو آماده گی نشان ده و گفته اند که اگر دعوت نامه رسمی دریافت کنند، حاضر هستند که اشتراک کنند.

اکسپرس تریبیون به نقل از دو مقام طالب نوشته که گفته اند: “جواب ما مثبت خواهد بود اگر ما یک دعوت نامه رسمی دریافت کنیم.”

روزنامهنگاشته است که پاکستان یکی از عوامل زمینه سازی این نشست به میزبانی روسیه بوده و به طالبان پیام داده است که در این نشست اشتراک کنند.

حکومت افغانستان از تلاش‌های مسکو برای تامین صلح و ایجاد زمینه‌ی گفتگوهای حکومت افغانستان با طالبان استقبال کرده و به اشتراک طالبان در نشست آینده‌ی مسکو علاقه‌مندی نشان داده است.

این در حالی است که حکومت وحدت ملی کشور دز دومین نشست مسکو با اشتراک طالبان مخالفت کرده بود.

در کمتر از دو ماه گذشته، روسیه دو مرتبه میزبان نشست‌های سه جانبه به اشتراک نمایندگان روسیه، چین، پاکستانو شش جانبه با حضور نمایندگان افغانستان، روسیه، چین، ایران، هند و پاکستان بود که محور اصلی این نشست‌ها موضوع صلح افغانستان و گروه طالبان بود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن