افغانستاناقتصادیبرگزیده های سایتتیتر یک

رئیس جمهور خواستار سرمایه گذاری بانک انکشاف اسلامی در افغانستان شد

رییس‌جمهور محمد اشرف غنی در دیداری با بندرالحجار، رییس بانک انکشاف اسلامی، از این بانک خواسته است که برای رشد بهتر تولیدات زراعتی و بهبود زندگی دهاقین با افغانستان همکاری و سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش خبرگزاری رشد، در اعلامیه‌ای که از سوی ارگ ریاست‌جمهوری به نشر رسیده، آمده است در این دیدار که صبح امروز (یک‌شنبه، ۳ سنبله) در شهر جده‌ی عربستان سعودی صورت گرفته، در رابطه به همکاری‌ها، انکشاف اقتصادی و خودکفایی افغانستان، سرمایه‌گذاری، زراعت و اعطای قرضه‌های درازمدت به افغانستان بحث و گفت‌وگو شده است.

به نقل از اعلامیه، رییس‌جمهوری کشور در این دیدار گفته است که همکاری و سرمایه‌گذاری بانک انکشاف اسلامی در افغانستان می‌تواند وضعیت زراعتی و زندگی دهاقین را بهبود بخشد.

همچنان آقای غنی در این دیدار با اشاره به افزایش صادرات جلغوزه، زعفران، بادام و محصولات دیگر زراعتی افغانستان به کشورهای منطقه و جهان از جمله عربستان سعودی گفته است که در نتیجه‌ی همکاری و اعطای قرضه‌های درازمدت بانک انکشاف اسلامی در بخش زراعت، در این عرصه بهبود «هرچه بیشتر» رونما خواهد شد.

از سویی هم ارگ ریاست‌جمهوری در این اعلامیه گفته است که موافقت‌نامه‌ی ساخت یک باب شفاخانه‌ی صدبستر و چهار باب کلینیک در افغانستان میان رییس بانک انکشاف اسلامی و محمدهمایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه‌ی کشور نیز در حضور آقای غنی به امضا رسیده است.

گفتنی است که رییس‌جمهوری کشور پس از چاشت روز گذشته (شنبه، ۲ سنبله) در رأس یک هیأت بلند‌رتبه‌ی دولتی به عربستان سعودی رفته بود.

ریاست‌جمهوری کشور در اعلامیه‌ای گفته بود که آقای غنی در جریان این سفر ضمن ادای حج عمره، با ملک سلمان بن عبدالعزیز، شاه عربستان و شمار دیگری از مقام‌های دولتی این کشور دیدارهای جداگانه خواهد داشت.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن