افغانستانبرگزیده های سایت

رئیس صلیب سرخ کندز آزاد شد

اداره‌ی جهانی صلیب سرخ با نشر اعلامیه‌یی تایید کرده که جان کارلوس، رئیس صلیب سرخ ولایت کندز شام دیروز (یک‌شنبه) از چنگ آدم‌ربایان آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، مونیکا زناریلی، رییس این اداره در افغانستان در اعلامیه‌ گفته است که آقای کارلوس اکنون در دفتر صلیب سرخ در ولایت کندز قرار دارد.

او از تمام مسوولان و افرادی که برای آزادی جان کارلوس تلاش کردند قدردانی کرده است و گفته که کارلوس به زودی نزد فامیل و همکاران خود باز خواهد گشت.

کارلوس، نوزدهم دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی زمانی که از شهر مزارشریف به سوی دفتر کارش در کندز در حرکت بود، از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شد.

اداره‌ی جهانی صلیب سرخ در مورد هویت آدم‌ربایان اظهار نظر نکرده؛ اما گفته است که این اداره برای خدمات عامه کار می‌کند و هیچ ربطی به گروه‌های سیاسی ندارد.

زناریلی تاکید کرده که این همکارش نزدیک به چهار هفته در نزد آدم‌ربایان بوده است؛ اما برخی رسانه‌های دیگر گزارش کرده‌اند که پس از آزادی، وضعیت صحی جان کارلوس خوب نیست.

در همین حال عبدالحمید حمیدی، فرمانده پولیس ولایت کندز گفته است که جان کارلوس ۲۸ روز پیش از منطقه علی‌آباد این ولایت اختطاف شده بود.

او تاکید کرد که آقای کارلوس با تلاش نهادهای کشفی، استخباراتی و بدون پرداخت پول آزاد شده است.

به گفته‌ی او، آدم‌ربایان قصد داشتند کارلوس را از طریق ولسوالی چهاردره این ولایت به بغلان یا محل نامعلوم دیگر منتقل کنند.

هیچ نهادی تا اکنون در مورد هویت آدم‌ربایان اطلاعاتی منتشر نکرده؛ اما در گذشته بیشتر طالبان کارمندان نهادهای امداد رسان را اختطاف می‌کردند.

کمیته‌ی بین‌‎المللی صلیب سرخ گفته که از دستکم سی سال به اینسو در افغانستان در بخش مراقبت‌های پزشکی، تامین آب آشامیدنی، خدمات عامه و سواد آموزی برای مردم این کشور کار می‌کنند.

این کمیته گفته است که بی‌طرفانه کار می‌کند و از طرف‌های درگیر بارها خواسته تا از کارمندان این کمیته محافظت کنند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن