افغانستانبرگزیده های سایت

رهبر جدید طالبان معامله نمی کند

سخنگوی ارتش آمریکا در افغانستان با اشاره به پیشروی‌های طالبان در مناطق مختلف این کشور گفت که رهبر جدید این گروه فرد معامله‌گری نیست و نباید دست کم گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ «چارلس کلفلند» یکی از سخنگویان ارتش آمریکا اعلام کرد: باور نمی‌کنم که در زمانی کوتاه شاهد برگزاری مذاکرات صلح با طالبان افغان به رهبری «ملا هیبت‌الله آخوندزاده» باشیم.

این مقام نظامی آمریکایی در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: با وجودی که آخوندزاده یک نظامی بوده و فرد معامله‌گری نیست و نباید دست کم گرفته شود.

کلفلند خاطرنشان کرد: از اینکه رهبران ارشد طالبان به رهبری ملا هیبت‌الله به روند صلح بپیوندند خوشبین نیستیم، اما امیدواریم دیگر اعضای این گروه به روند مذاکرات صلح روی آورند.

مذاکرات با طالبان افغان برای ختم جنگ، پس از انتخاب “یک عالم دینی محافظه کار” به حیث رهبر جدید آن گروه، به این زودی ها بعید به نظر می رسد.

از سوی دیگر مقامات ارشد آمریکایی نیز بر این نکته اذعان دارند که با وجود پیشروی‌های طالبان در مناطق مختلف افغانستان از جلمه «هلمند»، رهبر جدید این گروه تمایل کمتری برای حضور به دور میز مذاکرات صلح را دارد.

با این وجود ملا هیبت الله آخوندزاده رهبر جدید طالبان اعلام کرده است که صلح در افغانستان باوجود نیروهای خارجی غیرممکن است.

وی از اعضای گروه طالبان خواسته است تا حملات خود را علیه نیروهای خارجی و دولتی افغانستان افزایش دهند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن