افغانستانتیتر یک

روند انتقال قدرت بزودی در امریکا آغاز می شود

به گزارش خبرگزاری رشد، دونالد ترمپ، نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا که تا هنوز هم پیروزی آقای بایدن را نپذیرفته است، در یک پیام تویتر به تیم خود دستور داده است که در روند انتقال همکاری کند، اما عهد کرده است که به مبارزۀ خود ادامه خواهد داد.

ادارۀ خدمات عمومی حکومت ایالات متحده دیروز دوشنبه (سوم قوس) جو بایدن را برندۀ انتخابات ریاست جمهوری سوم نومبر خوانده و از آمادگی آن اداره برای آغاز روند انتقال قدرت خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، دونالد ترمپ، نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا که تا هنوز هم پیروزی آقای بایدن را نپذیرفته است، در یک پیام تویتر به تیم خود دستور داده است که در روند انتقال همکاری کند، اما عهد کرده است که به مبارزۀ خود ادامه خواهد داد.

امیلی مورفی، رییس ادارۀ خدمات عمومی ایالات متحده که مسوولیت فراهم سازی روند انتقال قدرت را دارد، به خاطر تاخیر در آغاز روند انتقال با انتقادات فراوانی از سوی هر دو حزب سیاسی، کارشناسان امور امنیت ملی و رهبران تجاری ایالات متحده روبرو شده بود.

خانم مورفی در نامه‌ای عنوانی جو بایدن نگاشته است: “لطفا بدانید که من این تصمیم را مستقلانه، بر مبنای قوانین و حقایق موجود گرفته ام. هرگز به گونۀ مستقیم یا غیرمستقیم از سوی کدام مقام بخش اجرایی به شمول کسانیکه در قصر سفید یا ادارۀ خدمات عمومی کار می‌کنند – در خصوص ماهیت یا زمان تصمیم‌ ام زیر فشار قرار نگرفته ام.”

اندکی پس از آنکه رسانه‌ها محتوای این نامه را گزارش دادند، آقای ترمپ در یک پیام تویتر ضمن قدردانی از تعهد و وفاداری خانم مورفی به کشورش در یک پیام تویتر از اداره اش برای ادامۀ مبارزه خبر داد

.آقای ترمپ در این پیام نوشته است: “ما مبارزۀ خوب خود را ادامه خواهیم داد و باورمندم که کامیاب خواهیم شد! با این وجود، به خاطر منافع علیای کشور مان، سفارش می‌کنم که امیلی و تیم وی هر آنچه در خصوص مقدمات مرسوم لازم است، انجام دهد و به تیم خود گفته‌ام که آنان نیز چنین کنند.”

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده روز دوشنبه خانم مورفی را فراخوانده بودند تا در مورد دلیل تاخیر در آغاز روند انتقال قدرت معلومات دهد، اما وی در این استماعیه حاضر نشد.

هرچند سخنگوی ادارۀ خدمات عمومی ایالات متحده گفته است که معاون این اداره به تاریخ ۳۰ نومبر در کمیته‌های مجلس و سنا حاضر خواهد شد، روسای دموکرات چهار کمیتۀ مجلس نمایندگان ایالات متحده گفته اند که خانم مورفی باید روز سه شنبه ۲۴ نومبر به قانونگذاران معلومات بدهد.

تایید پیروزی جو بایدن از سوی ادارۀ خدمات عمومی ایالات متحده افزون بر فراهم ساختن بودجۀ دولتی برای انتقال قدرت و تشکیل دولت جدید، اعضای حکومت جدید را قادر می‌سازد تا با همتایان شان در حکومت آقای ترمپ به تماس شده و خود را برای تحویل گرفتن اداره آماده سازند.

این در حالی است که دعوای آقای ترمپ در ایالت‌های مشیگن، پنسلوانیا و جورجیا به جایی نرسیده و این سه ایالت جو بایدن را برندۀ انتخابات ریاست جمهوری سوم نومبر خوانده اند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن