افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

ریاست اجرائیه “داوود اساس” را برکنار کرد

دفتر رسانه‎های ریاست اجرائیه در یک خبرنامه گفته است که داوود اساس مشاور ارشد، داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرائیۀ کشور، از وظیفه‎اش برکنار شد.

به گزارش خبرگزاری رشد، در خبرنامه آمده است که داوود اساس پس از اظهارات اخیرش دربارۀ حکومت و داعش به دستور رییس اجرائیه از وظیفه‎اش برکنار شد.

خبرنامه می‌افزاید که اظهارات وی و کاربرد “بزرگترین بم غیرهسته” از سوی نظامیان امریکایی بر موضع گروه داعش در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار، در رسانه‎های ضد و نقیض بوده است و این اظهارات سبب نگرانی حکومت افغانستان شده است.

به‌کارگیری بزرگ‌ترین بم غیرهسته‌یی در پنج‎شنبه شب از سوی ارتش امریکا در اچین برای نابود سازی یک مرکز مهم گروه داعش دیدگاه‌های گونه‌گونی را به بار آورده است.

شماری به این باور اند که امریکا پس از این برای پیکار با هراس‎افگنی به گونۀ جدی‌تر برخورد خواهد کرد.

در این میان، دیدگاه‌های هم وجود دارند که امریکا در کار نابود سازی هراس‎افگنان  در کشور صادق نیست و در عقب این حمله، هدف‌های دیگری نهفته است.

اما شماری دیگری از شهروندان کشور این حمله را نکوهش می‌کنند و می‌گویند که امریکا باید پناه‌گاه‌های اصلی هراس‎افگنان را در آن سوی مرزی آماج قرار بدهند.

شهروندان کشور می‌گویند که اگر جامعۀ جهانی به ویژه امریکا در کار نابودسازی هراس‎افگنان صادقانه با حکومت افغانستان همکاری کنند، صلح همیشه‌گی در کشور  بعید نخواهد بود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن