افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

زورمندان در کابل خلع سلاح می شود

وزارت امور داخله، از جمع‌آوری اسلحه و تجهیزات نظامی از نزد افراد مسلح غیرمسؤول در کابل خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رشد، وزارت امور داخله با نشر یک خبرنامه ، امروز (چهارشنبه، ۱۲ سرطان) اعلام کرد که، نیروهای قطعات خاص پولیس، به‌هدف جمع‌آوری تجهیزات نظامی و اسلحه بدون مجوز از نزد افراد مسلح غیرمسؤول، عملیاتی را در مربوطات حوزه هشتم امنیتی کابل، راه‌اندازی کردند.

در این خبرنامه آمده‌است: «در نتیجه این عملیات، چهار میل سلاح کلاشینکوف همراه با ۲۰ عدد شاژور، دو میل تفنگچه، یک عراده موتر لندکروزر و مقداری تجهیزات نظامی از نزد افراد مسلح غیرمسؤول جمع‌آوری گردیده‌است.»

وزارت امور داخله گفته‌است که در پیوند به این رویداد، سه تن از افراد مسلح غیرمسؤول نیز بازداشت شده‌اند.

وزارت امور داخله همچنین از ادامه روند جمع‌آوری سلاح‌ها و تجهیزات نظامی غیرمجاز در نقاط مختلف شهر کابل خبر داده و به افراد مسلح غیرمسؤول هشدار داده که از یونیفورم و تجهیزات نظامی استفاده نکرده و سلاح‌های بدون مجوز خود را به نهادهای امنیتی تسلیم کنند.

این در حالی است که پیشتر وزارت داخله اعلام کرده‌بود که ۸۰ هزار سلاح غیرمجاز توسط افراد مسلح غیرمسؤول در کابل، نگه‌داری می‌شود.

یادآوری می کنیم که در آغاز امسال، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان اعلام کرد که به وزارت‌خانه‌های امنیتی دستور داده تا افراد مسلح غیرمسئول کابل را در سه ماه آینده خلع سلاح کنند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن