افغانستانبرگزیده های سایتتحلیلتیتر یک

سازمان ISI، لشکر طیبه و داعش تلاش دارند یک رشته حملات تروریستی را در افغانستان انجام دهند

یک رسانه هندی (oneindia) به‌نقل از سازمان اطلاعات این کشور نوشته است یک گروه پنج‌نفری که در پاکستان آموزش‌های انجام حملات انتحاری و تروریستی را دیده‌اند تلاش دارند یک رشته از حملات تروریستی را در افغانستان انجام دهند.

منبعی که برای این رسانه گزارش کرده، گفته است سازمان استخبارات پاکستان (آی‌اس‌آی)، لشکر طیبه و داعش در افغانستان مامور شده‌اند این بمب‌گذاری‌ها را انجام دهند.

در حالی‌که نیروهای امنیتی افغانستان در این اواخر برای نابودی گروه داعش به‌خصوص در شرق کشور اقدامات واضحی انجام داده‌اند، اما در این گزارش آمده که داعش در افغانستان تعدادی از شهروندان هند را جذب کرده است.

به نوشتۀ این رسانه، بیشتر هندی‌هایی که جذب این کار شده و در افغانستان هستند، از منطقۀ «کرالا»ی هند می‌باشند.

روز گذشته والی هرات نیز مدعی شد که داعشیان از ولایات جنوبی به ولایات غربی کشور تلاش دارند جابه‌جا شوند.

پیش از این هزاران داعشی داخلی و خارجی در ولایت ننگرهار و کنر حضور داشتند که ماه گذشته به حکومت افغانستان تسلیم شدند. این داعشیان هم‌اکنون در زندان امنیت ملی نگهداری می‌شود.

یک منبع ریاست عمومی امنیت ملی که نخواست از او نام برده شود گفت: نیروهای امنیتی افغانستان در برابر هر نوع تهدید آمادگی دارند و برای ترویستان دیگر اجازۀ حضور در کشور داده نمی‌شود.

این منبع امنیت ملی افزود: هماهنگی میان سازمان‌های استخبارانی منطقه می‌تواند نقش اساسی در از بین بردن لانه‌های تروریستان و شناسایی منابع تمویل و تجهیز این تروریستان داشته باشمد.

رسانه‌ هندی در گزارش خود افزوده است که این حملات در پاکستان هماهنگی شده و توسط شخصی به‌نام صفی‌الله که از بومی‌های لاهور پاکستان است، نظارت می‌شود.

همچنین این گزارش می‌گوید این حملات ماهیت بمب‌گذاری انتحاری خواهد داشت و ۵نفر برای اجرای آن‌ها آموزش دیده‌اند.

این برای اولین بار است که حضور شهروندان هندی در میان داعشیان که در افغانستان فعالیت دارند از سوی یک نهاد رسمی هند تایید می‌شود.

پیش از این ریاست امنیت ملی کشور حضور شهروندان اوزبیکستان، چچن، تاجکستانی و برخی از کشورهای آسیای میانه را تایید کرده بود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن