اجتماعیافغانستانبرگزیده های سایت

غنی شماری از مقام‌های وزارت صحت را برکنار کرد

اشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور چاشت شنبه از وزارت صحت عامه دیدار کرد و به وزیر صحت هدایت داد تا مقام‎های عالی رتبۀ این وزارت که در انجام وظایف شان غفلت نموده‌اند را از وظایف شان برکنار کند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ غنی همچنان افرادی را که در این وزارت به‌ گونۀ غیر قانونی تقرر حاصل نموده‌بودند، از وظایف شان برکنار کرد.

وی گفت که استخدام و برکناری باید براساس قانون صورت گیرد.

در یک خبرنامه ریاست جمهوری آمده است که غنی از مسؤولین وزارت صحت خواست تا “پلان اصلاحات بنیادی یک ماهۀ این وزارت را در روشنایی با ارزیابی و بهبود وضعیت خدمات شفاخانه‌ها، ارائه نمایند.”

درهمین حال، وی به ‌طور ناگهانی به ‌شفاخانه‌های وزیر محمداکبر خان و صحت طفل اندراگاندی رفته و وضعیت عمومی شفاخانه‌ها را بررسی کرد.

وی از وضعیت کاری، نظافت و مدیریت شفاخانۀ وزیر محمداکبر خان ابراز نارضایتی کرده، گفت:” که گزارش‌های درست از وضعیت شفاخانه ارائه می‌شود، در حالی‌که وضعیت از نزدیک رضایت‌بخش نیست.”

وی به مسؤولین شفاخانه‌های یادشده دستور داد، تا ضمن رسیده‌گی به وضعیت بیماران و خواست‌های مریض‌داران، به‌زودترین فرصت در زمینۀ خدمات‌رسانی بهتر و نظافت شفاخانه توجه جدی نموده و تغییرات اساسی وارد نمایند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن