افغانستانبرگزیده های سایت

فساد ارتش میراثی از حکومت گذشته است

جان نیکلسون فرمانده کل نیروی خارجی در افغانستان، گفته است که فساد و ناکارایی در سطح ارتش، افغانستان را در سال آینده با آزمونی بسیار دشوار روبرو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رشد، غلامحسین ناصری، عضو مجلس نمایندگان در خصوص نوع فساد در ارتش بیان داشت: به عنوان مثال اگر در یک میدان جنگ پنجاه هزار مرمی ضرورت باشد، به نهادهای امنیتی گزارش داده می شود که پنجاه هزار مرمی به آنجا رسیده است. در صورتی که شاید در آنجا ده هزار را رسانده اند و باقی آن را به دشمنان فروخته اند. این خیانت بسیار خطر ناک است.

ناصری افزود: کسانی که با جنگ سرو کار دارند می گویند یک دانه مرمی سرنوشت یک کشور و تاریخ آن را تعیین می کند. در حالیکه بسیار مسخره است که در کشور ما هزار هزار مرمی دزدی می شود و به دشمنان سپرده می شود.

وی گفت: بدون تردید این نوع فساد امروز به وجود نیامده است، بلکه میراثی است از دوران حکومت کرزی که تا بحال وجود دارد. این وضع بدین معنا است که همیشه مصلحت ها به جای واقعیت ها جابجا شده اند.

اعدام هراس افکنان باید تداوم داشته باشد

چند ماه قبل شش نفر از هراس افکنان به جرم حمله های هراس افگنانه حلق آویز شدند.

عبدالحفیظ منصور، عضو مجلس نمایندگان گفت: اقدامی که رییس جمهور انجام داده است، اقدامی خوب است. رییس جمهور با این کار؛ اول، اتهام همسویی با طالبان را از خود دور می کند. دوم، بااین اقدام روحیه منسوبین امنیتی افغانستان تقویت می شود، سوم، اعتماد مردم به دولت کنونی بازمی گردد. چهارم هم فشار بیشتری بر جنجگجویان طالبان و داعش و القاعده وارد می شود.

وی افزود: البته باید این کار دوام داشته باشد و به همینجا ختم نشود.

وی، در خصوص اشتباه بزرگ دولت در خصوص مجازات هراس افکنان درگذشته بیان داشت: قبلا بر اثر سیاست هایی که دولت افغانستان داشت، این مجرمین زیر نام عفو رها می شدند و طالبان بدین طریق روحیه می گرفتند و بیمی از مجازات در سر نداشتند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن