افغانستانبرگزیده های سایتجهان

مخالفت مرکل با پوشش کامل صورت زنان در آلمان

انگلا مرکل، نخست وزیر آلمان گفته است که در آلمان فرهنگ “صورت عریان” حاکم است و زنانی که صورت خود را می‌پوشانند، خلاف قانون عمل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رشد، او با بیان اینکه نمی‌خواهد اجتماعات موازی در کشورش ایجاد شود، خواستار منع قانونی پوشش کامل صورت زنان شده است.

مرکل دیروز درهمایش عمومی کانگرس حزب دموکرات مسیحی آلمان (سی دی یو) در شهر ایسن گفت: “به همین دلیل پوشش کامل، یک امر قابل پذیرش نبوده و در هر بخشی که از نگاه قانونی ممکن باشد، باید ممنوع گردد.”

به باور نخست وزیر آلمان، حق و قانون بر تمام مذاهب و انسان‌هایی که در این کشور زندگی می‌کند، مقدم‌تر است.

او گفت: “به این مفهوم که در ارتباطات میان افراد جامعه و گفت‌وگوها میان آنان نیز یکی از مواردی که نقش مهمی دارد، نشان دادن صورت می‌باشد.”

از چند سال به اینسو بارها بحث پوشش کامل زنان در آلمان مطرح شده است، حزب دموکراتیک مسیحی این کشور بارها در مورد بحث‌هایی داشته است.

سال گذشته اما در کانگرس این حزب، منع پوشش کامل زنان رد شد.

برقع از حجاب‌هایی است که زنان مسلمان از آن استفاده می‌کنند، نوعیت برقع نظر به جوامع فرق دارد، در افغانستان موسوم به “چادری” است و کاملا سر و صورت را می‌پوشاند؛ اما در کشورهای غربی معمولا از برقعی استفاده می‌شود که دو چشم زنان دیده می‌شوند.

موضوع رعایت حجاب زنان مسلمان در کشورهای اروپایی و امریکایی بارها از مباحث داغ محافل سیاسی و فرهنگی بوده است.

شماری از فعالان حقوق زنان مسلمان در آلمان و برخی کشورهای اروپایی اما می‌گویند که کشورهای میزبان مهاجران باید به اصول دینی و مذهبی آنان احترام بگذارند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن