افغانستانبرگزیده های سایت

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد کارش را با محاکمۀ یک دادستان ارشد آغاز می کند

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری هفتۀ آینده نخستین داداه علنی‌اش را در مورد قضایای سنگین فساد اداری آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رشد، فرید حمیدی، دادستان کل افغانستان امروز دوشنبه(۱۰ عقرب) در چهارمین کنفرانس سراسری داستانان افغانستان گفت که هفتۀ آینده اولین محکمۀ علنی، عادلانه، منصفانه و شفاف قضایای سنگین فساد اداری در مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری دایر می‌گردد.

آقای حمیدی گفت که اولین قضیه از یکی از دادستانان عالی‌رتبه‌است و وعده می‌دهیم که مبارزه با فساد را اول از خود آغاز نماییم.

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری از جمله دست‌آوردهای حکومت وحدت ملی در سال جاری عنوان می‌شود که سال جاری به خاطر بررسی قضیه‌های فساد مقام‌های ارشد حکومتی ساخته شد.

هم‌چنان دادستان کل می‌گوید نیت دارند علیه قانون شکنی نیز ایستاده شوند و افغانستان را از وضعیتی که درگیر آن است، نجات دهند.

فرید حمیدی افزود یکی از عوامل قانون‌شکنی این است که همان‌گونه که در فساد مامورین عالی‌رتبه، مقام‌ها و کسانی از لحاظ موقف و جای‌گاه دست می‌زنند، در قانون‌شکنی هم همین کتگوری شامل است.

او گفت ازین به بعد تمام دادستانان وظیفه دارند به صورت نظام‌مند هرکسی را که در هر مرحله می‌خواهد در کارهای عدلی و قضایی مداخله و نفوذ کند لیست‌شان را گرفته و در برابر قانون‌شکنی‌شان ایستاده شوند.

در همین حال محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در این کنفرانس گفت که تقویت عدالت و تامین بی‌طرفانه و مستقلانه از کلیدی ترین عناصر تامین ثبات سیاسی می باشد.

آقای غنی یادآور شد که او شخصا نه در امور عدلی و قضایی مداخله کرده و نه می‌کند، اما به دیگران نیز اجازۀ مداخله را نخواهد داد و هرگونه مداخله در تصمیم‌گیری عدلی و قضایی جرم است.

رییس جمهور غنی اضافه کرد که دادستان کل حق دارد کسی را که با مداخله در امور عدلی و قضایی مرتکب جرم می‌شود، محاکمه نماید.

او هم‌چنان یادآور گردید که دادستانی کل یک نهاد مستقل است و نباید کشمکش‌های سیاسی هیچ تاثیری بر آن بگذارد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن