اجتماعیتیتر یک

مساجد نیز شامل نظام آموزشی کشور می شود

به گزارش خبرگزاری رشد، این وزارت با نشر اعلامیه‌ای گفته است: "تمام شاگردان صنوف ۱ - ۳ تعلیمات خویش را از مساجد محل خویش فراخواهند گرفت.

وزارت معارف افغانستان گفته است که برای اینکه “اسلام جایگاه محوری را در سیستم تعلیم و تربیه داشته باشد” مساجد را شامل نظام تعلیمی آن کشور می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری رشد، این وزارت با نشر اعلامیه‌ای گفته است: “تمام شاگردان صنوف ۱ – ۳ تعلیمات خویش را از مساجد محل خویش فراخواهند گرفت. در سه سال نخست تعلیم و تربیه، رفتن به مسجد یک هویت قوی اسلامی را در شاگردان ایجاد و پرورش خواهد داد و محوریت اسلام را برای شاگردان ما برجسته خواهد نمود.”

در این اعلامیه که در صفحۀ رسمی فیسبوک وزارت معارف افغانستان نشر شده، آمده است که این “یک تغییر مهم و بزرگ بوده” و به نقل از این اعلامیه ایجاب یک پلان عاقلانه و تطبیق تدریجی و گام به گام را می‌کند.

پیش از این دارالحفاظ‌ها و مدارس در چارچوب معینیت تعلیمات اسلامی وزارت معارف افغانستان، مسوولیت تعلیمات اسلامی را به دوش داشتند که بر اساس اعلامیۀ وزارت معارف افغانستان “این تفکیک، جایگاه اسلام را در حاشیه قرارداده بود.”

معارف افغانستان در سال‌های اخیر با چالش‌ها فراوان از کمبود آموزگاران مسلکی گرفته تا نبود مکان مناسب آموزشی برای شاگردان و کمبود مواد درسی دست و پنجه نرم می‌کند.

بر اساس گزارش بانک جهانی، نصف مکاتب در افغانستان ساختمان مناسب دارد. افزون بر این، بر اساس گزارش بانک جهانی، و کم و بیش۳.۷ میلیون کودک در افغانستان از رفتن به مکتب محروم اند که به گفتۀ مسوولان معارف افغانستان ۶۰ درصد آنان را دختران تشکیل می‌دهند.

لینک کوتاه

https://www.roushd.news/p07r
برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن